حمایت مالی برای فناوری محیط‌ کشت سه بعدی

نانوبیوتک با استفاده از نانوذرات و نانوکپسوله کردن موفق به ارائه راهکارهایی برای تولید داروی ضد سرطان شده است. نانوبیوتک با فناوری کشت سلولی سه بعدی که لیسانس استفاده از آن را از دانشگاه فلوریدای جنوبی دریافت کرده است، موفق به ارائه فناوری TUMOR-ON-A-DISH™ شده است.

مؤسسه تجاری‌سازی تحقیقات فلوریدا اعلام کرد که توافق‌نامه همکاری با شرکت ترانس‌جنیکس نانوبیوتک (TransGenex Nanobiotech, Inc) را امضا کرده است. نانوبیوتک شرکتی است که روی فناوری‌های تشخیصی برای بیماری‌هایی نظیر سرطان و عفونت کار می‌کند و برای این کار از فناوری‌ نانو استفاده می‌کند. مؤسسه تجاری‌سازی فلوریدا از شرکت‌های نوپا که در بخش تحقیقات با بودجه عمومی فعالیت دارند حمایت می‌کند. این مؤسسه سعی دارد تا به استقلال شرکت‌های نوپا که به تازگی از دانشگاه‌ها منشعب شده‌اند کمک کند.
نانوبیوتک در حال کار روی فناوری داربست هوشمند است که می‌توان از ان برای درمان سرطان استفاده کرد. این فناوری برای تحقیقات و توسعه داروها بسیار مناسب بوده و می‌توان کارایی کلینیکی داروها را روی درمان سرطان با این فناوری مطالعه کرد.
نانوبیوتک با فناوری کشت سلولی سه بعدی که لیسانس استفاده از آن را از دانشگاه فلوریدای جنوبی دریافت کرده است، موفق به ارائه فناوری TUMOR-ON-A-DISH™ شده است. این فناوری برای تحقیقات دارویی و سرطان می‌تواند استفاده شود. این شرکت برای محققان ظرف کشت سلولی تولید کرده که قابلیت آزمایش داروهای ضد سرطان را دارد. در حال حاضر از ظروف کشت دو بعدی استفاده می‌شود که دقت محیط سه بعدی بدن را ندارد. بنابراین اثربخشی داروها و پاسخ بدن بیمار نسبت به آن‌ها به خوبی پیش بینی نمی‌شود.
هدف اصلی این شرکت استفاده از فناوری نانو برای کشف دارو و درمان برای سرطان است. ارائه راهکار درمان شخصی نیز از اهداف نانوبیوتک است. برای این کار، محققان این شرکت از فرمولاسیون‌های نانوذرات سلولی استفاده کرده‌اند که می‌تواند برای شناسایی سرطان به کار گرفته شود. همچنین این شرکت از نانوکپسوله کردن برای تشخیص و درمان استفاده می‌کند.
به گزارش ستاد فناوری نانو ،جیمز گرومز، از مدیران مؤسسه تجاری‌سازی فلوریدا، می‌گوید: «شرکت نانوبیوتک روی راهبردهای جدید کشف دارو و پزشکی شخصی کار می‌کند. این مؤسسه خوشحال است که از تیم تحقیقاتی شرکت نانوبیوتک حمایت می‌کند تا فناوری تشخیصی آن‌ها تجاری‌سازی شود.»
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا