تبدیل آلودگی هوا به جواهر در برج بدون دود

این هنرمند مبتکر عنوان «برج بدون دود» را برای ایده جدید خود برگزیده است و جالب اینکه مدعی است در این برج و درنتیجه عملکرد نهایی آن می توان دود را به جواهر تبدیل کرد.

این طرح خلاقانه تازه ترین اثر خاص این هنرمند به شمار آید. وی پیشتر طرحهای دیگری درخصوص توسعه شهرنشینی ارایه کرده بود که از آن جمله می توان به خط کشی نورانی ویژه تردد دوچرخه سوازان و همچنین علایم درخشان ویژه جاده و خیابان در شب اشاره کرد.

هدف اصلی از برج بدون دود تنها ارایه آگاهی های لازم به مردم شهرهای کوچک و بزرگ درخصوص خطرات افزایش حجم گازهای مخرب سلامتی و دود خودروها و کارخانجات است، هرچند به گفته هنرمند هلندی قرار نیست از آن به عنوان راه حل نهایی مقابله با آلودگی هوا استفاده شود.

این سازه 7 در 3.5 متر ابعاد داشته و با مکش هوای اطراف، آن را خالص کرده و مانع از انتقال دوباره جریان هوای آلوده به محیط می شود.

هوایی که این برج به بیرون پس می دهد تا 75 درصد پاک تر از هوای عادی شهر است.

عملکرد این برج بدین ترتیب است که از جریان برق ضعیفی برای انتشار یونهای باردارشده مثبت به هوای اطراف استفاده می کند. یونها در ادامه خود را به ذرات دود چسبانده و سپس به برج بازگردانده می شوند و بدین ترتیب فرآیند خالص سازی هوا با صرف انرژی اندکی صورت می گیرد.

در عین حال این پروژه به گونه ای تعریف شده که با فشرده سازی ریزذرات کربن جمع آوری شده، جواهری مخصوص ساخته شده و در نهایت در قالب یک حلقه ارایه شود.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا