عضو کارخانه نوآوری آزادی موفق به طراحی پلتفرم خرید و فروش امن شد

مدیرعامل شرکت «تضمین اپ»، مستقر در کارخانه نوآوری آزادی می گوید این روزها بازار خرید و فروش‌های اینترنتی بسیار گسترده شده است و سو استفاده و کلاهبرداری در این فضا نیز افزایش یافته است، ما برای رفع آن پلتفرم تضمین اپ را طراحی و روانه بازار کرده ایم.

شرکت «تضمین اپ» که در کارخانه نوآوری آزادی مسقر است، موفق به تولید پلتفرمی شده است که برای تضمین سلامت معاملات حضوری و غیرحضوری مورد استفاده قرار می گیرد. این شرکت که کارخانه نوآوری آزادی مستقر است، توانسته با حمایت های پارک فناوری پردیس به تجاری سازی محصولش دست پیدا کند.

علی دانش، مدیرعامل «تضمین اپ» می گوید ایده ایجاد پلتفرم تضمین اپ، زمانی به ذهن من رسید که در سالهای گذشته وقتی یک خرید اینترنتی انجام دادم و پول را به حساب فروشنده واریز کردم، بعد از آن فروشنده نه جواب من را داد، نه کالایی برای من ارسال کرد و نه حتی پول واریزی من را برگرداند. این چنین شد که با گذشت چند ماه به کمک دوستان و همکارانم، تضمین اپ را که تضمین کننده معاملات حضوری و اینترنتی بود کلید زده و اجرا کردیم.

او ادامه داد: این روزها بازار خرید و فروش‌های اینترنتی بسیار گسترده شده است. سوال اینجاست چه تضمینی برای عدم سو استفاده و کلاهبرداری در این حوزه وجود دارد؟ فروشندگان و خریداران در معاملات اینترنتی با چالش‌ها و دغدغه‌های فراوانی همچون عدم اعتماد خریدار به فروشنده، سوء استفاده و کلاهبرداری، عدم تطابق سفارش با کالای دریافتی، پایبند نبودن فروشنده جهت تحویل به موقع کالا، رسیدهای پرداخت تقلبی، عدم شفافیت معاملات، فیشینگ و بسیاری موارد دیگر رو به رو هستند.

به گفته دانش تضمین‌اَپ به عنوان اولین سرویس تضمین معاملات آنلاین و حضوری، برای جلوگیری از این دغدغه‌ها و مشکلات ناشی از جابه جایی‌های مالی ایجاد شده ‌است. در این بستر امن، خریدار و فروشنده که شناختی از هم ندارند، با اعتماد کامل باهم معامله می‌کنند.

تضمین اپ چگونه به انجام معامله ای امن کمک می کند؟

مدیرعامل «تضمین اپ» گفت: محصول ما یک پلتفرم و سرویس آنلاین است. ما به افرادی که به صورت حضوری یا اینترنتی قصد انجام یک معامله دارند و به هم اطمینان ندارند خدماتی را ارائه می‌دهیم. ما در معاملات بین خریدار و فروشنده قرار می‌گیریم و بستر امنی برای انجام آن معامله ایجاد می‌کنیم.

دانش در رابطه با فرایند کمک تضمین اپ به انجام یک معامله امن گفت: روش کار تضمین اپ اینطور است که ابتدا خریدار و فروشنده در خصوص کالا و قیمت، باهم توافق می‌کنند، سپس خریدار پول را به حساب امانی تضمین اپ انتقال می‌دهد. بعد از آن تضمین اپ دریافت وجه را به فروشنده اعلام کرده و فروشنده کالا را برای خریدار ارسال می‌کند. خریدار دریافت کالا را در سیستم تضمین اپ تایید می‌کند و بعد از تایید خریدار، پول به حساب فروشنده انتقال داده می‌شود.

او تاکید کرد: خریدار و فروشنده می‌توانند تمام این مراحل را در پنل شخصی خود مشاهده کنند و اگر در هر صورتی هر کدام از دو طرف ناراضی بود، تیم پشتیبانی و حقوقی تضمین اپ به آن رسیدگی می‌کند.

تضمین اپ چه کمکی به خریداران و فروشندگان می کند؟

مدیرعامل «تضمین اپ» گفت: سرویسی که ما ارائه می دهیم به فروش بیشتر کمک می کند. زیرا فروشگاه هایی در فضای مجازی وجود دارد که اعتماد کمتری به آنها وجود دارد، همچنین همیشه هستند افرادی که در خریدهای اینترنتی نگران این هستند که کالا به دستشان نرسد، یا کالایی که خریداری کرده‌اند با آنچه به دستشان می رسد متفاوت باشد. تضمین اپ می تواند به هر دو طیف برای انجام کار خرید و فروش کمک کند.

دانش ادامه داد: زمانی که فروشندگان بتوانند اعتماد خریداران را جلب کنند و خریداران در خرید از آن‌ها دغدغه ای جز انتخاب کالا نداشته باشند، افزایش فروش خوبی را تجربه خواهند کرد. زیرا وقتی خریداران از تحویل کالا مطمئن باشند، دلیلی برای عدم اعتماد به فروشندگان باقی نمی‌ماند.

او افزود: یکی از مشکلاتی که فروشندگان با آن درگیر هستند، دریافت فیش‌های واریزی جعلی است. با سرویس امن تضمین اپ، از این نوع کلاهبرداری‌ها جلوگیری می‌شود. تضمین اپ، یک پنل شخصی در اختیار فروشندگان قرار می‌دهد که تمام واریزی‌ها و سفارشات خود را در آن می‌توانند مدیریت کنند و دیگر نیازی به وارد کردن اطلاعات به صورت دستی یا جداگانه ندارند.

دانش گفت: همچنین قبل از اینکه فروشنده کالا را ارسال کند، خریدار هزینه را برای تضمین اپ انتقال می‌دهد. بنابراین فروشنده نیز از دریافت وجه واریزی اطمینان خاطر دارد.

او به مزایای استفاده تضمین اپ برای خریداران نیز اشاره کرد و گفت: خریداران در عین حال که وجه را به تضمین اپ انتقال می‌دهند از دریافت کالای خود نیز مطمئن هستند. چرا که پول نزد تضمین اپ به امانت می‌ماند تا زمانی که فروشنده کالا را ارسال کند و خریدار تایید تحویل کالا را ثبت کند.

مدیرعامل این شرکت ادامه داد: با سرویس امن تضمین اپ خریداران دیگر لازم نیست به شماره کارت شخصی فروشنده هزینه را واریز کند. هزینه از طریق درگاه امن تضمین اپ واریز می‌شود و دیگر دغدغه اعتماد، نخواهند داشت. خریداران نیز می‌توانند تمام مراحل خرید را در پنل شخصی خود مشاهده و مدیریت کنند.

او خاطرنشان کرد: خریداران دیگر لازم نیست به شخصه مشکلات احتمالی را رفع و پیگیری کنند. تیم پشتیبانی تضمین اپ، در صورت بروز مشکل، آن را پیگیری و حل می‌کند.

تضمین اپ به کاهش شکایات قضایی در کشور کمک می کند

مدیرعامل این شرکت گفت: سالانه چندین هزار پرونده و شکایت در حوزه خرید و فروش های اینترنتی به پلیس فتا ارائه می شود. برای مثال سال گذشته حدود 60 هزار پرونده از پلیس فتا به قوه قضاییه در این زمینه ارجاع شده است.

او ادامه داد: استفاده از سرویس ما می تواند این پرونده ها و شکایات ها به میزان قابل توجهی کاهش دهد زیرا با استفاده از این سرویس هم خریدار و هم فروشنده می تواند از طریق یک بستر امن و تضمین شده معاملات شان را انجام دهند.

تضمین اپ به دنبال ارائه خدمات آنلاین در سیستم بانکی کشور

علی دانش گفت: ما در نظر داریم برای توسعه فعالیت‌هایمان در قدم بعدی به سیستم بانکی کشور سرویس ارائه دهیم و پلتفرم تضمین اپ را به سیستم بانک‌ها وصل کنیم و بتوانیم از طریق بانک ها وارد بازار شویم.

او ادامه داد: هرچند که این موضوع به صورت آفلاین و امانی در سیستم بانکی کشور وجود دارد، اما ما می‌خواهیم به عنوان نخستین شرکت فناورانه، سیستم امانی آنلاین را در بانک ها راه اندازی کنیم که کار بسیار سختی است، زیرا ورود به سیستم بانکی کشور کار بسیار دشواری است. رایزنی‌های اولیه این کار انجام شده و ما امیدواریم که بتوانیم در آینده این موضوع مهم را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل این شرکت افزود: سال ۱۳۹۸ بعد از بازدید رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی از تضمین اپ، شرکت خدمات انفورماتیک ایران و شرکت دانش بنیان هم آوا به عنوان سهامداران اصلی به تضمین اپ پیوستند.

پارک فناوری پردیس بستری مناسبی برای رشد و توسعه فراهم کرده است

مدیرعامل این شرکت فینتک گفت: عضویت در پارک فناوری پردیس، دریافت مجوز شرکت های فناور و حضور در جمع شرکت های خلاق کشور، افتخار بزرگی است که نصیب تیم تضمین اپ شده است. ما خوشبختانه در کنار همه این موارد، موفق به کسب تاییدیه امنیت هم شده ایم که در توسعه فعالیت هایمان بسیار مهم و تاثیر گذار بود زیرا به مخاطب نشان می داد که سرویس ما از نظر امنیتی در بالاترین سطح قرار دارد و کاربران می توانند بدون نگرانی اطلاعات شخصی و بانکی خود را نزد ما به صورت محرمانه نگهداری کنند.

دانش ادامه داد: علت حضور ما در پارک فناوری پردیس این بود که می‌خواستیم در یک محیط استارت آپی و دانش بنیان حضور داشته باشیم. قرار گرفتن در این اکوسیستم می‌توانست به ما کمک کند تا با شرکت های مشابه ارتباط خوبی برقرار کنیم و از شبکه سازی موجود استفاده کنیم.

او افزود: ما همچنین از میزهای خدمتی که ماهانه در پارک فن‌آوری پردیس برگزار می شود، استفاده فراوانی کردیم. مثلاً در حوزه های حقوقی، مدیریتی مالی و مالیاتی، این مشاوره ها به بالا بردن سطح اطلاعات ما کمک کرد.

دانش گفت: عضویت در پارک فناوری پردیس به معرفی و تبلیغ برند ما کمک بسیار زیادی کرد. همچنین موجب افزایش اعتبار ما را نزد مخاطبان مان شد، موضوعی که منجر به افزایش اعتماد به ما و برند ما شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا