افزایش عمر دستگاه ماشین‌کاری با استفاده از نانوپوشش

به گزارش ایسنا، شرکت پرسیشن کاستپارتز یکی از تولیدکنندگان قطعات در صنعت هوافضا، ابزار برش جدید شرکت نانومک (NanoMech) را خریداری کرده است. این ابزار که برای ماشین‌کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد پیش از این برنده جایزه‌ای در نمایشگاه بین‌المللی 2015 پاریس شده بود.

پرسیشن قطعات مختلف برای مصارف غیرنظامی و نظامی تولید می‌کند. این شرکت روی ساخت پروانه‌هایی کار می‌کند که برای صنعت هوافضا بسیار حیاتی است. محصولات این شرکت در بخش فضایی، تولید انرژی، پتروشیمی، هسته‌ای و هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پرسیشن در بخش نورد فلزات برای صنعت هوافضا، آلیاژهای مبتنی بر نیکل و تیتانیوم را برای محصولات خود مورد استفاده قرار می‌دهد. این محصولات معمولاً برای ساخت بخش‌های مختلف موتور جت نظیر دیسک‌های فن، دیسک‌های کمپرسور، دیسک‌های توربین و شفت‌ها به کار می‌رود. این شرکت همچنین محصولاتی و قطعات تیتانیومی و فولادی برای بدنه هواپیما تولید می‌کند که از آن جمله می‌توان به در و پنجره‌ اشاره کرد.

جان فیلیپس، مدیرعامل شرکت نانومک، می‌گوید: «فناوری TuffTek® به صورت پتنتی به ثبت رسیده است و این ابزار برنده جایزه رقابتی در نمایشگاه پاریس شده است. با این ابزار نانومهندسی می‌توان قطعات مختلف برای هواپیما، خودروسازی و انرژی تولید کرد. این ابزار برای ماشین‌کاری قطعات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهندسی این ابزار از طبیعت -برگ نیلوفر آبی- الهام گرفته شده به طوری که قادر به روان‌سازی خود است. سطح این ماشین با استفاده از نانوپوشش TuffTek® پوشانده شده است که موجب افزایش مقاومت آن در برابر خستگی می‌شود. این کار موجب افزایش بهره‌وری کار بین 100 تا 1000 درصد می‌شود.

ماشین‌کاری قطعات الیاژ نیکل، تیتانیوم، فولاد سخت شده و برخی ترکیبات آهنی بسیار دشوار است در حالی که این فلزات کاربرد وسیعی در صنعت هوافضا دارند. این پوشش می‌تواند عمر دستگاه را در حین ماشین‌کاری افزایش دهد. این در حالی است که نیاز به روغن‌کاری قطعات وجود ندارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا