سقط جنین باعث کاهش عمر زنان می شود

به گزارش سیناپرس، سقط جنین هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی برای مادران باردار مخرب است. کارشناسان نسبت به عوارض سقط جنین در زنانی که نوزاد خود را در رحم از دست می دهند، هشدار می دهند. نتایج یک مطالعه اخیر گزارش می دهد، زنانی که جنینشان سقط می شود، تقریباً ۲۰ درصد بیشتر احتمال دارد که به ویژه در اثر بیماری های قلبی – عروقی پیش از تولد ۷۰ سالگی خود از دنیا بروند. 

سقط جنین خود به خودی اصطلاح رسمی برای سقط جنین، یکی از شایع ترین پیامدهای نامطلوب بارداری است که تخمین زده می شود ۱۲ تا ۲۴ درصد از بارداری های شناخته شده را تحت تاثیر قرار دهد.

شواهد قابل توجهی نشان می دهد که زنان با سابقه سقط جنین در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به فشار خون بالا، بیماری های قلبی – عروقی و دیابت نوع ۲ هستند. با این حال، شواهد مربوط به سقط جنین با خطر مرگ زودرس کمیاب و متناقض بوده است.
یافته های این محققان نشان می دهد که ارتباط بین سقط جنین و مرگ زودهنگام به ویژه برای مادران جوانی که سقط جنین یا سقط های مکرر داشته اند، قوی تر است و همچنین مشخص شد سقط جنین خود به خودی می ‌تواند نشانگر اولیه خطرات سلامتی زنان در آینده از جمله مرگ زودرس باشد. به گزارش سیناپرس، به اعتقاد محققان این مسئله به تحقیقات بیشتری نیاز دارد تا مشخص شود سقط جنین خود به خودی چگونه با سلامت طولانی مدت زنان و مکانیسم های زیربنایی این روابط مرتبط است.

برای بررسی بیشتر این موضوع، محققان ارتباط بین سقط جنین و خطر مرگ به دلایل مختلف و همچنین خطر مرگ زودهنگام را بررسی کردند. یافته‌ های آنها بر اساس داده‌ های ۱۰۱ هزار و۶۸۱ پرستار زن آمریکایی که در مطالعه‌ سلامت پرستاران شرکت کردند، انجام شد.

در ابتدای مطالعه، شرکت ‌کنندگان در سنین باروری بودند و بارداری و سلامت آنها طی یک دوره ۲۴ ساله بین سال‌ های ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۷ پیگیری شد. به گزارش سیناپرس، این زنان هر دو سال یک بار پرسش ‌نامه ‌هایی که در مورد بارداری و پیامدهای آن و همچنین عوامل سبک زندگی و شرایط مرتبط با سلامتی سؤال می شد، را تکمیل کردند. محققان دریافتند که حدود یک چهارم از شرکت کنندگان حداقل یک بارداری داشتند که به سقط جنین ختم شده بود. همچنین طی پیگیری ‌ها، دو هزار و ۹۳۶ مورد مرگ زودرس در بین زنان شامل هزار و ۳۴۶ مورد مرگ ناشی از سرطان و ۲۶۹ مورد مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی مشاهده شد.

میزان مرگ و میر به هر دلیلی برای زنان با و بدون سابقه سقط قابل مقایسه بود. با این حال، نرخ مرگ و میر برای زنانی که سه یا بیشتر سقط جنین را تجربه کرده‌اند و برای زنانی که اولین سقط جنین خود را پیش از ۲۴ سالگی گزارش کرده‌اند، بالاتر بود.بهگزارش خبرگزاری sinapress، در مجموع این مطالعه گزارش می ‌دهد که سقط جنین خطر مرگ زودهنگام را تا ۱۹ درصد در مقایسه با کسانی که سقط جنین نداشتند، افزایش می ‌دهد. به گزارش سیناپرس، محققان تاکید کردند این خطر برای زنانی که دچار سقط جنین متعدد شده اند، بیشتر است.

در ارزیابی علت خاص این مرگ و میر، ارتباط بین سقط جنین و مرگ زودرس برای مرگ‌ های قلبی عروقی با ۴۸ درصد افزایش خطر، قوی‌ تر بود. این ارزیابی به مرگ زودرس ناشی از سرطان ارتباطی نداشت. محققان همچنین توانستند ویژگی‌ های مختلف تولید مثل، شیوه زندگی و عوامل مرتبط با سلامت را که ممکن است نتایج را تحت تأثیر قرار دهند، توجه کنند.
شرح کامل این تحقیقات و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله پزشکی بریتانیا (British Medical) منتشر شده و قابل دسترس است.

مترجم: لیلی دهقان پور
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا