تلاش چین برای برگزاری المپیک بدون کرونا

به گزارش سیناپرس، چین در حالی خود برای برگزاری مسابقات المپیک زمستانی آماده می کند که هنوز همه گیری کرونا پایان نیافته و خطر شیوع این ویروس در طول مسابقات وجود دارد. از سوی دیگر شیوع نوع بسیار مسری سویه اومیکرون باعث افزایش مجدد عفونت‌ ها می‌ شود.

در این شرایط دولت چین با اتخاذ سیاست کووید صفر سعی می کند این بیماری را به طور کامل در کشورش خنثی کرده و در تدارک بازگشایی تمامی محدودیت های اعمال شده هستند ولی در این میان بروز یک اشتباه با توجه به تراکم بالای جمعیت شهرهای چین و افزایش ترددها در طول بازی های المپیک می تواند باعث شود همه چیز به هم خورده و مسابقات المپیک تحت تاثیر قرار گیرد.

در این میان به تازگی مقامات محلی، منطقه Fengtai در جنوب پکن را به عنوان مرکز یک خوشه جدید ابتلا شناسایی کرده اعلام شد  و تعداد موارد ابتلا به کرونا در پایتخت چین در مجموع ۴۳ مورد است.

به گفته مقامات، همه دو میلیون نفر از ساکنان این منطقه برای ابتلا به ویروس آزمایش خواهند شد و مردم مناطق پرخطر از خروج از شهر منع می‌شوند.سخنگوی شهرداری پکن در یک نشست توجیهی درباره موضوع فوق گفت: ما باید با اتخاذ تدابیر قاطع، سخت و هوشمندانه، هرچه سریع ‌تر از شیوع این بیماری جلوگیری کنیم.

به گزارش سیناپرس، Fengtai حدود ۲۰ کیلومتر از محل برگزاری مسابقات اسکی آزاد و اسنوبورد بازی های المپیک زمستانی فاصله دارد.
با توجه به شروع بازی‌های پکن در چهارم فوریه (جمعه پانزدهم بهمن)، در حال حاضر نمایندگان مراکز بین‌المللی، پرسنل رسانه ‌ها و برخی از ورزشکاران در این محل حضور پیدا کرده ‌اند.
علاوه بر موارد فوق، چین در تلاش برای خنثی کردن ویروس کرونا، المپیک را در داخل یک حباب کاملاً کنترل شده که هزاران نفر را قرنطینه می ‌کند و نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر امتداد دارد، برگزار می‌کند.

به گزارش سیناپرس، برگزارکنندگان المپیک روز یکشنبه گفتند که تست ۷۲ نفر که از زمان باز شدن حباب در اوایل این ماه وارد شده اند مثبت بوده است.

از سوی دیگر سرویس پستی چین به کارکناش دستور داده است که محموله های بین المللی را ضدعفونی کنند، زیرا مقامات ادعا کردند که پست می تواند منبع انتشار موارد اخیر ویروس کرونا باشد.
این موضوع در حالی است که هم سازمان بهداشت جهانی و هم مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده گفته اند که خطر ابتلا از سطوح آلوده کم است.

مترجم: حمید تعالی
منبع: ibtimes
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا