سیستم روشنایی پیشرفته برای دید در شب رانندگان

شرکت فورد با ارتقا دادن فناوری دید در شب و دوربین های مادون قرمز توانسته است دید مناسبی برای رانندگان از دوچرخه سواران، حیوانات و عابران پیاده ایجاد کند.

مطمئنا رانندگی شب در جاده هایی که نا آشنا و تاریک هستند می تواند بسیار نگران کننده باشد. به گزارش بخش امنیت جاده های شرکت فورد، رانندگی در جاده های بسیار تاریک درصد تصادفات را به شدت افزایش می دهد و این تصادفات می تواند منجر به نقص عضو و یا مرگ شود.

کن واشنگتن Ken Washington ، معاونت بخش تحقیقات و مهندسی پیشرفته، این شرکت می گوید: بسیاری از افرادی که در شب رانندگی می کنند، در هنگام رویارویی با کسی یا چیزی عکس العمل های سریع از خود نشان می دهند که در نهایت منجر به تصادف خواهد شد.

  شرکت فورد بر روی دو سیستم پیشرفته جدید کار می کند، یکی دوربین پیشرفته در سیستم روشنایی جلو خودرو و دیگری نور نقطه ای.

اول، دوربین پیشرفته در سیستم روشنایی جلو خودرو است که توسط محققان شرکت فورد در اروپا و در مرکز نوآوری کشور آلمان گسترش یافت. این سیستم کمک می کند تا پرتوهای نور جلو خودرو در تقاطع ها و پیچ ها وسیع تر از گذشته باشد. میشل کوهر، محقق شرکت فورد، در قالب مثال توضیح داد که این سیستم به راننده کمک می کند تا در چهارراه ها دید وسیع تر را نسبت به پیاده ها و دوچرخه سواران داشته باشند و با روشنایی علایم ترافیکی کمک زیادی به دید خوب رانندگان می کند. این سیستم برای پیش بینی مسیر و روشن کردن آن از سیستم GPS استفاده می کند و با استفاده از اطلاعات GPS پیچ ها و شیب جاده ها را شناسایی می کند و در مناطقی که GPS در دسترس نباشد، دوربین خودرو مسیر خودرو را شناسایی می کند و پیچ های آینده را پیش بینی می کند و زمانی که دیگر رانندگان بخواهند از آن مسیر استفاده کنند با اتصال به شبکه داخلی بین خودردو های فورد می توانند از اطلاعات گذشته استفاده کنند.

از دیگر سیستم ها برای ایجاد دید مناسب برای راننده سیستم نور نقطه ای است. که به گفته فورد این سیستم با استفاده از نور مادون قرمز در چراغ جلو خودرو راننده می تواند انسان ها و حیوانات بزرگ را تشخیص دهد و تصویر آن ها در داخل خودرو نمایش داده می شود و با توجه به میزان بزرگی شی، رنگ های زرد و قرمز برای نمایش دادن میزان خطر در نظر گرفته شده است.

 شرکت فورد انتظار دارد در آینده نزدیک این سیستم ها را بر روی خودرو های خود نصب کند و در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

منبع

 

 
 
 
 
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا