تاثیر منفی آموزش از راه دور، فراتر از ضعف تحصیلی است

به گزارش سیناپرس، تیمی از پژوهشگران بیمارستان ملی کودکان واشینگتن در مطالعات اخیر خود دریافتند یادگیری آنلاین اجباری در طول قرنطینه‌ های دوره کرونا منجر به پیامد های زیادی برای جوانان از جمله جدایی، چالش‌ های سلامت روان، افزایش وزن ناسالم، ناامنی غذایی و حتی افزایش ابتلا به دیابت نوع ۲ شده است.

دکتر دانیل دوولی (Danielle Dooley) مدیر پزشکی امور اجتماعی و سلامت جمعیت در مؤسسه حمایت از سلامت کودکان در بیانیه ای می گوید: خساراتی که بسته شدن مدارس و انزوای اجتماعی بر سلامت روان کودکان داشته است، قابل اغراق نیست.

او ادامه داد: همانطور که آخرین موج اومیکرون نشان داد، این مسائل تمام نشده است. ما باید به طور کامل ارزیابی کنیم که هر تصمیم چگونه می تواند بر زندگی کودکان تأثیر بگذارد.
در گزارش جدید، این پژوهشگر و همکارانش تاکید می‌ کنند که جامعه باید اقداماتی را برای مهار کرونا انجام داده و در عین حال از سلامت جسمی و روانی کودکان حمایت کند. به گفته وی: رویدادها و جریانات در دوران کودکی و نوجوانی تأثیرات طولانی ‌مدتی بر سلامت و رفاه جوانان دارند. 

دکتر دولی با در نظر گرفتن اینکه کووید-۱۹ ممکن است بومی شود، بر اهمیت ارزیابی مستمر تأثیر بیماری همه گیر بر کودکان تأکید می کند. این ارزیابی ها شامل این است که دو سال گذشته چگونه بر آموزش، دسترسی به مراقبت های بهداشتی و نابرابری ها، استرس خانواده و عملکرد تأثیر گذاشته است.

او در ادامه می افزاید:تغییرات در سطح عمل، تحقیق، سیاست، سیستم ها و زیرساخت مدارس ضروری است. محققان توضیح می‌دهند که در حالی که کودکان تاب ‌آور هستند، تاب ‌آوری نیازمند حمایت سیستمی، سرمایه‌ گذاری و تحقیقات بیشتر در مورد تأثیرات کوتاه‌ مدت، میان‌ مدت و بلند مدت بر کودکان است.

به گزارش سیناپرس ، برنامه های پزشکی سیار، بخش مهمی برای پاسخگویی به بیماری همه گیر کرونا است، چراکه هم به تامین سلامت کودکان و ایمن سازی کمک می کند و هم گزینه قابل دسترسی برای خانواده ها محسوب می شود.
شرح کامل این گزارش و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله تخصصی JAMA Pediatrics منتشر شده است.

مترجم: مهدی فلاحی پناه
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا