تهیه نسخه اولیه نقشه راه فناوری سازه‌های دریایی تا یک ماه آینده

هفتمین پنل خبرگی نقشه راه فناوریهای دریایی کشور به همت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و با حضور نمایندگانی از سازمانهای ذی ربط برگزار شد و در راستای شناسایی کمبودها و خلق فناوریهای نوین بحث و تبادل نظر شد.

تهیه نسخه اولیه نقشه راه فناوری سازه های دریایی 
دکتر محمد سعید سیف دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این پنل اعلام کرد: نسخه اولیه نقشه راه فناوری-سازه های دریایی تا یک ماه آینده به نظر خواهی متخصصین و صاحب نظران دریایی می رسانیم.
وی با تاکید بر اهمیت نقشه راه فناوری سازه های دریایی گفت: تدوین نقشه راه فناوریهای صنایع دریایی با رویکرد برنامه ریزی در خصوص حمایت از دانشگاه ها و مراکز علمی آن چنان که هم راستا با رفع نیازات کشور باشد شروع به کار کرد. از این رو با همکاری سازمانها و مراکز مختلف فعال دریا به جمع آوری نیازها، پیشنهادات، پروژه های پژوهشی و فناوریهای موجود پرداختند و در پی آن با برگزاری جلسات خبرگی و دعوت از صاحبنظران در هر حوزه پیشنهادات ارائه شده به نقد و بررسی گذاشته خواهد شد و در نهایت با جمع بندی اولیه و یکپارچگی آن پیش نویس نقشه راه فناوری تهیه خواهد شد.
سیف با اشاره به اهمیت نقشه راه فناوری دریایی اظهار کرد: حسن نقشه فناوری دریایی در این است که حامیانی همچون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم در یک جهت خاص گام بر می دارند و از طرفی دیگر شرکت کنندگان و سازمانهای درگیر در تهیه این نقشه راه همگی سرمایه گذاری و برنامه های پژوهشی خود را در راستای همگونی با نقشه راه فناوریهای دریایی بسیج خواهند کرد. 
دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی ادامه داد: به طور حتم این روند به مراتب عملکرد بهتری نسبت به رویکرد سازمانها به صورت انفرادی دارد چرا که رسیدن به قله فناوریها به صورت یکپارچه و منسجم سهل تر از تک‌نگری است. 
وی با اشاره به موضوع فرا ساحل در حوزه صنایع دریایی گفت: تقریبا در 20 سال گذشته در حوزه فناوریهای دریایی کشور هیچ گونه خلق فناوری در حوزه دریا صورت نمی گرفت ولی در دوران تحریم به علت قطع همکاری با امریکا، ایران در بحث فرا ساحل عملا به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست پیدا کرد. 
سیف برگزاری این جلسات را هماهنگی ذهنی در میان متخصصان خواند و افزود: با برگزاری این جلسات میتوانیم به انسجام و یکپارچگی ایده ها و نقطه نظرات در حوزه صنایع دریایی بپردازیم. 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  فناوری‌های دریایی در حوزه "سازه های دریایی" در هفتمین پنل خبرگی نقشه راه فناوری‌های دریایی، در بخش‌هایی همچون اکتشاف، حفاری، مخازن، سکوهای ثابت و شناورهای بهره برداری، شناسایی جمع آوری و آلودگی های نفت، تعمیر و نگهداری، و پایش سیستم های انتقال همچنین پدافند غیر عامل، ارزیابی ریسک و در آخر ذخیره سازی نفت و گاز مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا