ضرورت تشکیل دبیرخانه تدوین دایرة المعارف تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان

حسین خنیفر در نشست با همکاران حوزه پژوهش و فناوری سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، با بیان کلامی از حضرت امیرالمومنین( ع) پیرامون اهمیت پژوهش، اظهار داشت: حضرت امیر(ع)، فرموده اند، هیچ روشی بهتر از پژوهیدن نیست و پژوهش قدمتی به اندازه عمر و حیات انسان ها دارد.

دکتر خنیفر در ادامه به بررسی پژوهش در قرآن پرداخت و افزود: کلمه های " تبیان و تبیین " از جمله کلمات پژوهشی قرآن است، در آیات قرآن بیان شده است، اگر اخباری از دیگران دریافت می کنید،  قبل از هر اقدامی تحقیق و پژوهش کنید.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، معاونت پژوهش را کانون تحول ارتقاء علمی دانشگاه برشمرد و افزود: معاونت پژوهش، دیده بان، پایشگر دانش جدید و پلکان ترقی کیفی است.

وی با بیان اینکه کار ماندگار معمولا ارج گذاری می شود، تصریح کرد: هر کار بزرگ حاصل رنج بزرگ است، کارهای کوچک عمری کوتاه داشته و فراموش می شوند.

این مقام مسئول در ادامه به بیان تلاش ها و زحمت های دانشمندان و نامداران بزرگ دنیا همچون سعدی، علامه امینی، علامه طباطبایی، علامه مجلسی، دهخدا و استاد معین در خلق آثار بزرگ و تاثبرگذار در جهان پرداخت.

دکتر خنیفر در ادامه خواستار تشکیل دبیرخانه تدوین دایره المعارف تربیت معلم ایران شد و افزود: شیوه نامه این دایره المعارف در حال طراحی است و با توجه به قواعد دایره المعارف نویسی، شایسته است سیر تحول تربیت معلم ایران از ابتدا تاکنون تدوین شود.

در پایان این جلسه از عوامل برگزاری جشنواره ملی پژوهش و پویش دانشگاه فرهنگیان تقدیر شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا