مصونیت ۹۰ درصدی با دو دوز واکسن و تجربه ابتلا به کرونا

به گزارش سیناپرس، تاکنون پژوهشگران تحقیقات زیادی روی تاثیر واکسن های کووید ۱۹ و میزان اثربخشی و مصونیت آنها انجام داده اند.یافته‌ های آژانس امنیت سلامت بریتانیا نشان می‌ دهد که دو دوز کووید ۱۹ در کنار یک تجربه ابتلا به کرونا، در مقایسه با یک تجربه ابتلا به این بیماری، به طور قابل ‌توجهی هم موارد ابتلا به نوع علامت ‌دار و هم بدون علامت کووید ۱۹ را کاهش می ‌دهد.

این گزارش ادعاهای دکتر استیو جیمز، متخصص بیهوشی بیمارستان کینگز کالج لندن، مبنی بر غیرضروری بودن واکسیناسیون در صورت ابتلای فرد به ویروس کرونا را رد می کند.

این پروژه تحقیقاتی روی ۳۵ هزار نفر از کارکنان بهداشتی نشان داد که افراد واکسینه نشده که مبتلا به کووید بودند، سه تا نه ماه پس از ابتلا، محافظت ۸۵ درصدی ایجاد کردند که پس از ۱۵ ماه پس از ابتلا به ۷۳ درصد کاهش یافت. به گزارش سیناپرس، کسانی که دو دوز واکسن خود را دریافت کرده بودند در مدت و سه تا نه ماه پس از آن به کرونا مبتلا شدند، ایمنی ۹۱ درصدی را نشان دادند. این ۹۰ درصد ایمنی تا ۱۵ ماه پس از ابتلا به کرونا همچنان باقی مانده بود. 

دکتر سوزان هاپکینز (Susan Hopkins)، مشاور ارشد پزشکی آژانس امنیت سلامت بریتانیا و سرپرست این تیم پژوهشی تاکید کرد که این تحقیقات نشان می دهد افراد واکسینه شده به دو دوز واکسن کوید، یک سال پس از ابتلا به کووید ۱۹ ایمنی بیشتر نسبت به تنها ابتلا بیماری از خود نشان می دهند. به گزارش سیناپرس، بنابراین حتی در صورت ابتلا به کووید ۱۹، واکسیناسیون ضروری است و همه افراد برای ایجاد ایمنی بیشتر در برابر این بیماری کشنده باید حداقل دو دوز واکسن خود را دریافت کنند. 

مترجم: فاطمه کردی
منبع: dailymail 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا