برگزاری سلسله کنفرانس علمی کاربرد گیاهان دارویی در درمان بیماریهای اعصاب

در این وبینار که با سخنرانی دکتر رضا حاجی آقایی متخصص فارماکوگنوزی و عضو هیات علمی این پژوهشکده، برگزار شد، به گیاهان دارویی موثر بر سیستم عصبی مرکزی ، گیاهان دارویی آرامبخش و خواب آور، گیاهان دارویی محرک اعصاب، گیاهان دارویی ضد درد، گیاهان دارویی ضد میگرن و ضد دمانس پرداخته شد.

وی در این وبینار عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که امروزه بیشتر افراد با آن روبرو هستند، اختلال خواب می باشد که از هر سه نفر، یک نفر به آن مبتلا می باشند.

این عضو هیات علمی در ادامه خصوصیات گیاه شناسی،ترکیبات، اثرات فارماکولوژیکی و مکانیسم اثر گیاهان دارویی که باعث رفع اختلال خواب و استرس و اضطراب ناشی از آن می شود را معرفی نمود که می توان به سنبل الطیب، رازک، بادرنجبویه و ….. اشاره کرد.

گفتنی است، این وبینار دارای امتیاز بازآموزی بوده و با مجوز اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور از زیر مجموعه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار گردید، آخرین یافته های علمی مربوط به این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

این دوره  با حضور 250 نفر از پزشکان عمومی، داروسازان و متخصصین طب سنتی به صورت مجازی و آنلاین بر بستر آموزش های مجازی جهاددانشگاهی (امجد) برگزارگردیده ودر انتهای برنامه فایل پاورپوینت ارائه شده و فیلم ضبط شده برنامه نیز در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.

در پایان، شرکت کنندگان دوره به مدت 72 ساعت فرصت داده شد تا در آزمون آنلاین پایان دوره شرکت نمایند و با پاسخ صحیح به 70 درصد سوالات بتوانند امتیاز بازآموزی دوره را کسب نمایند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا