برای فرار از اومیکرون ماسک N95 بزنید

به گزارش سیناپرس، مرکز کنترل بیماری های آمریکا با تغییر در توصیه‌ های قبلی خود در مورد ماسک‌ های صورت، دستور العمل جدیدی منتشر کرد که بر اساس آن ماسک‌های N95 یا KN95 به‌عنوان بهترین محافظ در برابر کرونا معرفی شده است. در این توصیه نامه عنوان شده استفاده از این ماسک ها به جای ماسک‌های پزشکی و پارچه ‌ای توصیه می شود.
در اوایل همه ‌گیری کمبود عرضه ماسک‌های N95 و KN95 منجر به اولویت ‌بندی این ماسک‌ ها برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی شد، اما این دستورالعمل جدید عموم مردم را هدف قرار داده است و عنوان می شود برای پیشگیری از سویه بسیار انتقال پذیر اومیکرون، بهتر است از ماسک های N95 و KN95 استفاده شود.

گفتنی است گسترش سریع نوع بسیار مسری ویروس کرونا، مردم را به این فکر انداخته است که کدام ماسک صورت می ‌تواند به بهترین وجه به مهار عفونت کمک کند. به گزارش سیناپرس، قبل از این به روز رسانی، مرکز کنترل بیماری های آمریکا در ماه سپتامبر شروع به توصیه کرد که مردم از ماسک های یکبار مصرف N95 در موقعیت های خاص استفاده کنند. به عنوان مثال استفاده از این ماسک توسط افرادی که بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های شدید هستند، افرادی که با بیماران سر و کار داشته و در هنگام مسافرت توصیه می شود.

این دستورالعمل همچنین تاکید می کند گروه خاصی از ماسک ها به نام ماسک های جراحی N95 برای کارکنان مراقبت های بهداشتی استفاده شود. طراحی این ماسک ها به محافظت در برابر پاشش خون و انتقال سایر عوامل بیماری زا و خطرات در اتاق عمل کمک می کند.

با این حال، یک مشکل اساسی در استفاده از ماسک های N95 وجود دارد که بسیاری از افراد در هنگام استفاده از آن ها احساس ناراحتی می کنند.
به گزارش سیناپرس، کریستن نوردلاند، سخنگوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، در بیانیه ای گفت: پیام اصلی ما همچنان این است که داشتن هر ماسکی بهتر از نزدن ماسک است.

مترجم: مریم عالمی
منبع: consumer.healthday

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا