دانشگاه صنعتی شریف دارای بیشترین دانشمند تاثیرگذار در کشور

به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی شریف، سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت:بر اساس گزارش پایگاه طلایه داران علم آی.اس.آی و انتشار فهرست دانشمندان برتر دنیا، در بین دانشگاه های صنعتی کشور، دانشگاه صنعتی شریف، صنعتی اصفهان و امیرکبیر دارای بیشترین تعداد دانشمندان تاثیر گذار هستند.

دکتر محمدجواد دهقانی افزود: دانشگاه های علم و صنعت ایران و نوشیروانی بابل به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.

همچنین چهار پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران، موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور، پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران و پژوهشگاه علوم و فناوری رنگ به نسبت مساوی دارای نخبگانی در سطح یک درصد بین المللی هستند.

وی از نخبگان علمی به عنوان مهم ترین عامل رشد و توسعه نظام های علمی یاد کرد و اهمیت شناسایی آنها را مورد تاکید قرار داد.

دهقانی افزود: نخبگان یک درصد برتر دنیا، 14 درصد از کل علم دنیا را تولید و 24 درصد از کل استنادهای دنیا را دریافت می کنند.

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که وظیفه تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر را برعهده دارد.