کارگاه ها و پروژه های تحقیقاتی مشترک ایران و آفریقای جنوبی برگزار می شود

به گزارش ایرنا از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اولین جلسه توجیهی کمیته مشترک علمی و فناوری ایران و آفریقای جنوبی با حضور هیات اعزامی این وزارتخانه متشکل از دکتر علی اصغر رستمی ابوسعیدی معاون وزیر علوم و رئیس مرکز هیات های امنا و هیات ممیزه مرکزی، دکتر خسرو پیری به همراه مهندس محمد فرجی سفیر کشورمان در آفریقای جنوبی در محل سفارت ایران در پرتوریا برگزار شد.

در این جلسه ابعاد و سوابق سیاسی علمی و فناوری و اهمیت توسعه و تقویت روابط علمی و فناوری با کشور آفریقای جنوبی به عنوان قطب قاره آفریقا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و زمینه ها و اولویت های کاری و تحقیقاتی با این کشور بررسی و تعیین شد.

سفیر ایران در آفریقای جنوبی در این نشست به تمایل وزیر علوم و فناوری آفریقای جنوبی جهت سفر به ایران و همکاری علمی با کشورمان اشاره کرد.

برگزاری دو کارگاه مشترک زیست فناوری و اقیانوس شناسی در ایران و آفریقای جنوبی و اجرای پنج پروژه مشترک تحقیقاتی با تأمین اعتباری بیش از ١٠٠ هزار یورو برای هر یک از طرفین در این نشست مورد توافق قرار گرفت.

در ادامه این توافقات، نشست مشترکی نیز در محل بنیاد ملی حمایت از تحقیقات آفریقای جنوبی ترتیب یافت و در این جلسه، برنامه اجرایی برای توافقات و پروژه های مشترک تحقیقاتی تدوین و تنظیم شد.

در این جلسه همچنین مقرر شد صورتجلسه چهارمین کمیته مشترک و پیش نویس برنامه اجرائی پروژه های مشترک تحقیقاتی با وزارت علوم و فناوری آفریقای جنوبی و بنیاد ملی تحقیقات امضا شود.

ملاقات با مسوولان دانشگاه یونیسای آفریقای جنوبی از دیگر برنامه های هیات علمی و فناوری اعزامی ایران در این سفر بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا