تاریخ انگلستان تغییر کرد

به گزارش سیناپرس، باستان شناسان انگلیسی در کاوش های جدید خود در حاشیه رود تایمز به آثار ارزشمندی از دوره پیش از رومی ها برخورد کردند که شامل اشیا ارزشمند تاریخی و گنجینه ای از سکه های باستانی می شود.  این اقلام در ساحل جنوبی رودخانه تامیز کشف شد، جایی که محققان قبلا بقایای یک سکونتگاه عصر آهن را پیدا کرده بودند.

پروفسور آلیس رابرتز از دانشگاه بیرمنگام در رابطه با کشفیات فوق می ‌گوید این یافته‌ ها و سایر آثار کشف شده، شواهدی از یک جامعه پر ازدحام  با صنعت پر رونق مبتنی بر آهن ارائه می ‌کنند.

مایک کرنو، باستان شناس موزه باستان شناسی لندن نیز درباره این یافته ها گفت: سکه هایی که اخیراً در نزدیکی رودخانه تایمز کشف شده اند، می توانند تاریخ انگلستان و به ویژه  لندن را بازنویسی کنند. دیدگاه کلی در جامعه علمی این است که لندن یک شهر رومی است، زیرا هیچ مدرک قابل توجهی از سکونتگاه های پیش از روم در نزدیکی مرکز شهر یافت نشده است.
به گزارش سیناپرس، طرح سکه ‌های کشف ‌شده نشان می ‌دهد که این سکه ‌ها توسط قبیله کانتیاسی، یک قوم سلتی عصر آهن که قبل از فتح روم در بریتانیا زندگی می ‌کردند، ساخته شده ‌اند. دانشمندان بر این باورند که آنها در محلی که کنت کنونی نامیده می شود زندگی و از کانتربری به عنوان پایتخت خود استفاده می کردند.

مایک کرنو از دیگر پژوهشگران این تیم تحقیقاتی درباره موضوع فوق می‌گوید: این یافته‌ها، منجر به کشف دوره های ناشناخته عصر  پیش ‌تاریخ لندن است. ما اکنون می توانیم بر فرضیه های پیشین که مدعی بود پیش از امپراتوری روم در منطقه لندن هیچ سکونت و فعالیتی وجود نداشت، خط بطلان بکشیم.

به گزارش سینناپرس، آدام ساتون، متخصص عصر آهن نیز این اقلام را بررسی کرده و به این نتیجه رسید که این سکه ‌ها قدیمی ترین سکه‌ هایی هستند که تا به حال در بریتانیا پیدا شده‌ اند. آنها زبانه های سازنده داشتند، به این معنی که می توانست یک ضرابخانه عصر آهن در این منطقه قرار داشته باشد.
گفتنی است  محققان هنوز در مورد نقش سکه در جامعه عصر آهن و اینکه آیا این جامعه دارای یک اقتصاد پولی است بحث می کنند.

منبع: sputniknews