سیاستمداران آمریکایی حال مردم را بد می کنند

به گزارش سیناپرس، مطالعات جدید پژوهشگران دانشگاه نبراسکا اشاره می کنند که از هر ۱۰ نفر، چهار نفر از سیاست به عنوان یک عامل استرس زا در زندگی خود یاد می کنند. بسیاری معتقدند که سیاست حتی باعث از دست رفتن خواب و بروز مشکل در روابط آنها می شود. به طور نگران کننده ای، از هر ۲۰ یک نفر حتی می گویند که فکر کردن و بحث در مورد سیاست باعث می شود که آنها به  خودکشی فکر کنند.

پروفسور کوین اسمیت (Kevin Smith) در این رابطه می ‌گوید که امروزه به لطف رسانه‌ های اجتماعی، وب ‌سایت‌های آنلاین، پادکست‌ها و چرخه اخبار تلویزیونی بدون وقفه، دنبال کردن جنبش‌های رهبران سیاسی بسیار آسان ‌تر شده است. با این حال، تمام این رفتارها برای کسب قدرت تأثیر وحشتناکی بر رفاه عمومی دارد.

این یافته ها از نتایج یک نظرسنجی ۳۲ سوالی از آمریکایی ها بدست آمده است که دو هفته قبل از انتخابات ۲۰۲۰ و دو هفته بعد از آن انجام شد.به گزارش خبرگزاری sinapress، پروفسور اسمیت در یک بیانیه دانشگاهی می گوید: این دور دوم نظرسنجی ها به طور کاملاً قاطع نشان می دهد که آنچه ما در آن نظرسنجی اول یافتیم واقعاً نشان دهنده آن چیزی است که بسیاری از آمریکایی ها تجربه می کنند.

او در ادامه گفت: همچنین ناخوشایند است که فکر کنیم در آن بازه زمانی، هیچ چیز تغییر نکرده است. بخش عظیمی از بزرگسالان آمریکایی واقعاً تصور می‌کنند که سیاست آسیب جدی به سلامت اجتماعی، روانی و حتی جسمی آنها وارد می‌کند.

پروفسور اسمیت می گوید این واقعیت که نتایج تقریباً پس از چهار سال ثابت ماندند باعث نگرانی است. مشابه یافته‌ های قبلی، ۵۰ تا ۸۵ میلیون نفر سیاست را به دلیل ایجاد خستگی، احساس خشم، از دست دادن خلق و خو و تحریک رفتارهای اجباری سرزنش می ‌کنند. حدود یک چهارم گزارش کردند که به دلیل سیاست در ایالت خود، فکر جدی برای جابجایی کرده اند.

پروفسور اسمیت خاطرنشان می ‌کند: ما فکر می ‌کردیم که آیا تغییر در ریاست‌ جمهوری، نگرش‌ها را تغییر می‌ دهد، و پاسخ کوتاه این است که خیر. در غیر این صورت، هزینه‌هایی که مردم تصور می‌ کنند سیاست برای سلامتی آن‌ها متحمل می ‌شود، پس از انتخابات کمی افزایش یافت.

این محقق می افزاید: از هر ۲۰ بزرگسال، یک نفر به دلیل سیاست به خودکشی فکر کرده است. این در اولین نظرسنجی در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۵ شمسی) نشان داده شد و ما تعجب کردیم که آیا این یک مصنوع آماری است. اما در دو نظرسنجی از آن زمان، دقیقاً همان را یافتیم، بنابراین میلیون‌ها بزرگسال آمریکایی به دلیل سیاست به خودکشی فکر کرده‌اند و این یک مشکل جدی سلامتی است.

این مطالعات نشان می ‌دهد افرادی که بیشتر احساس فشارهای سیاسی می ‌کنند جوان ‌تر هستند، دموکرات‌ ها لاغر هستند، علاقه بیشتری به سیاست نشان داده و فعالانه بیشتر درگیر مسائل سیاسی هستند. 

به گفته پژوهشگر این مطالعات، علاوه بر اشاره به یک بحران احتمالی بهداشتی، یافته‌ ها می ‌تواند نشانه بدی برای دموکراسی نیز باشد.به گزارش سیناپرس، اسمیت توضیح می ‌دهد: اینجا پتانسیل اثر بی‌نظامی وجود دارد. اگر مردم سیاست را تا این حد متضاد و به طور بالقوه تهدیدی برای رفاه خود بدانند، خواهند گفت: خب، من نمی‌خواهم درگیر شوم و دموکراسی‌ها به مشارکت بستگی دارند. ما به شهروندان متعهد مدنی نیاز داریم.
این محقق در انتها نتیجه گیری می کند که افرادی که از دانش سیاسی بیشتری برخوردار بودند، کمتر احتمال داشت این نتایج منفی را گزارش کنند.
شرح کامل این تحلیل و یافته های آن در آخرین شماره مجله تخصصی PLOS ONE منتشر شده است.

مترجم: فاطمه امینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا