خرید تجهیزات تولید داخل در دستور کار محیط زیست

هلنا کعبی گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید کنندگان داخلی در حوزه پایش محیط زیست با هدف حداکثر بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود کشور از یک سو و کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از خروجی ارز از سوی دیگر در دستورکار دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست افزود: دراین ارتباط با ایجاد تعامل میان سایر دستگاه‌های در ارتباط با موضوع از جمله سازمان‌های ملی استاندارد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی اقدام‌های مثبتی برای بهره برداری از تجهیزات تولید داخی دارای استاندارد و حمایت از تولیدکنندگان انجام شده است.

وی ادامه داد: از اعتبارات تخصیصی سال جاری، دستگاه‌های سنجش ذرات دودکش، ایستگاه سنجش ذرات محیطی، فریز درایر، فلیم فوتومتر و اسپکتروفلوفوتومتر ساخت داخل خریداری و برای بهره برداری به ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها اختصاص یافته است.

کعبی با بیان این که تجهیزات خریداری شده می‌تواند گام مهمی در نظارت و بهبود کیفیت زیست محیطی باشد، خاطر نشان کرد: سایر تجهیزات تولید داخلی که تاکنون موفق به اخذ تاییدیه سازمان ملی استاندارد نشده‌اند، مراتب برای استانداردسازی محصولات از طریق صندوق ملی شکوفایی و سازمان ملی استاندارد با هدف ایجاد زیرساخت های فنی لازم مورد پیگیری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا