زندگی در تاریکی مطلق چه تاثیری بر انسان دارد؟

به گزارش سیناپرس، بیشتر ما در یک چرخه ۲۴ ساعته زندگی می کنیم. صبح از خواب بیدار شده و شب می خوابیم. در ساعات خاصی از روز غذا خورده و کار می کنیم. محققان مؤسسه سازگاری انسانی می ‌خواستند بفهمند که مردم چگونه ممکن است به محیطی واکنش نشان دهند که چرخه ۲۴ ساعته هر حرکت آنها را دیکته نمی ‌کند. آیا این تجربه بر سلامت روحی یا جسمی آنها تأثیر می گذارد؟

این اطلاعات می ‌تواند هنگام برنامه ‌ریزی ماموریت ‌های انسانی به فضا، اعماق دریا یا هر جای دیگری که افراد ممکن است برای مدت طولانی بدون نور روز زندگی کنند، مفید باشد. برای یافتن پاسخ، این موسسه یک آزمایش قرنطینه به نام «زمان عمیق» را طراحی و به شکل آزمایش اجرا کردند.
۱۵داوطلب در فرانسه به عنوان بخشی از یک آزمایش قرنطینه که می‌ تواند بخشی از آزمایش مأموریت‌ های آینده به فضا محسوب شود، بیش از یک ماه را در یک فضای غار مانند کاملا تاریک بدون هیچ راهی برای تعیین زمان، زندگی کردند. به گزارش سیناپرس، دمای این فضا در حدود ۱۲ درجه سانتیگراد و رطوبت ۹۵ درصد ثابت نگه داشته شد. داوطلبان در چادرها می‌ خوابیدند و مجبور بودند برای تولید برق و روشن شدن فضا دوچرخه ثابت بزنند. در حالی که آنها با غذای فراوان وارد غار شدند، مجبور شدند از چاه زیرزمینی آب آشامیدنی تهیه کنند.

محققان با استفاده از حسگرهایی برای پیگیری الگوهای خواب، دمای بدن و موارد دیگر شرکت کنندگان را زیر نظر گرفتند. از آنجایی که داوطلبان راهی برای تشخیص زمان نداشتند، به ساعت‌ های بیولوژیکی خود تکیه کرده و هر زمان که احساس می‌ کردند وقت خواب یا خوردن است، می ‌خوابیدند و می‌ خوردند.
یکی از چالش ها چگونگی همکاری با یکدیگر بود و اینکه چه زمانی از خواب بیدار شوید یا چه کسی منتظر شماست یا چه زمانی چه کاری باید انجام دهید.
به گزارش سیناپرس، یک روز پیش از پایان پروژه، دانشمندان وارد غار شدند تا به داوطلبان اطلاع دهند که زمان شروع بسته بندی و ترک غار است . این برای تعداد زیادی از آنها غافلگیرکننده بود.
کریستین کلوت، مدیر پروژه توضیح داد داوطلبان بر اساس تعداد دفعاتی که به خواب رفته ‌اند فکر می‌کردند که تنها ۷۵ درصد از آزمایش را طی کرده‌اند.
پس از خروج داوطلبان از غار، آنها را برای انجام MRI به پاریس فرستادند. مؤسسه سازگاری انسانی آن اسکن‌ ها و همچنین داده‌ های جمع‌ آوری ‌شده پیش و در طول آزمایش را تجزیه و تحلیل خواهد کرد، به این امید که تأثیر زندگی بدون زمان بر انسان‌ ها را بهتر درک کند.

منبع: bigthink