حمله هکرها با هرزنامه، نخستین سوء استفاده از ویندوز 10

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری مایکروسافت، عده ای از هکرها با سوء استفاده از اشتیاق کاربران برای نصب محصول جدید مایکروسافت، اقدام به ارسال هرزنامه هایی با مضمون آپگرید به ویندوز 10 کرده اند. 

محققان امنیتی روز گذشته درباره بروز موجی از نامه های جعلی و ساختگی با عنوان نسخه قانونی ویندوز جدید هشدار دادند. این هرزنامه ها حاوی پیوست های مخفی خطرناکی برای به دست گرفتن کنترل رایانه کاربر و سوء استفاده از اطلاعات وی هستند.

در واقع پیوست مزبور یک به اصطلاح برنامه باج افزار (ransomware) است که پس از اجرا تمام اطلاعات کامپیوتر را قفل می کند و برای آزادسازی آنها درخواست پول می کند.

به گفته پژوهشگران موسسه امنیتی Cisco Systems این ایمیل ها طوری طراحی شده اند که شبیه یک اعلام ارتقای سیستم عامل از سوی کمپانی مایکروسافت باشند. اما با دقت در انشای متن و غلط های نشانه گذاری می توان به جعلی بودن آنها پی برد.

مسئولان مایکروسافت در خصوص این رویداد، اظهار کردند: سازوکار آپدیت مایکروسافت به صاحب ویندوز داخل خود صفحه برنامه اطلاع می دهد و از طریق ایمیل این روال صورت نمی گیرد. با دریافت اعلان کاربر می تواند از روی پیوند ارائه شده به طور مستقیم بسته آپگرید ویندوز خود را دانلود و نصب کند. متخصصان امنیتی بار دیگر به کاربران هشدار داده اند به طور کلی در باز کردن هر نوع ایمیل ناخواسته، به ویژه فایل های پیوستشان، رعایت احتیاط را بکنند. 

گفتنی است Windows 10 جدیدترین نسخه سیستم عامل های دسکتاپی مایکروسافت از تاریخ 7 مرداد به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است و کاربران ویندوز ۷ و ویندوز ۸ بدون پرداخت هزینه می توانند بدان بروز رسانی شوند. قرار است کاربران در ویندوز ۱۰ شاهد مرورگر جدید، دستیار صوتی، بازگشت منوی استارت و صدها قابلیت جدید یا بهبود یافته باشند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا