عرضه مدل جدید تلویزیون بافرمان صوتی تا پایان تابستان امسال

در سالیان اخیر بازار رقابت تولیدکنندگان تلویزیون های اینترنتی و ست تاپ باکس داغ شده و برندهای مختلف هم هریک سعی دارند برای عقب نماندن از قافله فناوری، محصول برتر و متمایزتری تولیدنمایند و خریداران بیشتری را جذب کنند. اپل یکی از شرکت های آمریکایی است که با محصول خود Apple TV از سال 2007 گام به این حوزه از بازار محصولات الکترونیک نهاده است . 

به گزارش ایرنا از یونایتدپرس، این کمپانی در نظر دارد مدل جدیدی از محصول خود را تا پایان تابستان روانه بازارها کند.

وب سایت Buzzfeed که مدتی است اخبار اختصاصی اپل را منتشر می کند، از اعلام این خبر در جریان نشست اخیر اپل گزارش داده است.این ست تاپ باکس فضای ذخیره سازی بیشتر و پردازنده سریع تری نسبت به مدل پیشین خواهد داشت. ضمن اینکه مجهز به برنامه تشخیص فرمان صوتی Siri خواهد بود. در مدل جدید از پردازنده های قدرتمندتر A8 استفاده می شود. در مدل های قبل از چیپ A5 استفاده می شد که آن هم تراشه خوبی به خصوص برای پخش ویدئوهای 1080p به شمار می رفت.

گفته می شود این دستگاه ست تاپ باکس همزمان با عرضه مدل های جدید گوشی آیفون یعنی iPhone 6s و iPhone 6s Plusعرضه خواهد شد. به گفته آگاهان، یکی از دلایل به تاخیر افتادن معرفی اپل تی وی جدید، عدم امضای قرارداد نهایی با شبکه های تلویزیونی و تولیدکنندگان محتوا بوده است. این شرکت در کنار دستگاه گیرنده برنامه ای برای راه اندازی سرویس اختصاصی استریمینگ تلویزیونی خود نیز دارد. این احتمال هم وجود دارد که این تلویزیون تازه به جای کنترل از راه دور و تعداد زیادی دکمه دارای یک صفحه فرمان لمسی باشد که کنترل سیستم، یافتن برنامه ها، مشاهده زنده تلویزیون و دسترسی به خدمات مختلف را آسان می کند. 

طبق آمار موسسه Business Insider اپل تی وی توانسته تا پایان سال گذشته میلادی 7 میلیون مشترک جذب کند. این ابزار رقبای سرسختی چون Chromecast گوگل و سرویس HBO Now دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا