عزم جدی وزارت عتف برای سامان دادن به فناوری های نرم

به گزارش سیناپرس، در راستای مجوز صادر شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر تاسیس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در کشور، نشست همفکری برای اجرایی شدن بند سه از مجوز مذکور، با حضور مدیران پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روز شنبه هجدهم دی ماه سال جاری تشکیل شد.

گفتنی است، در این جلسه ظرفیت های صنایع فرهنگی و نیاز کشور به دستاوردهای اینگونه فناوری ها و پیشرفت های قابل توجه کشورهای دیگر ارائه شد. همچنین بر اساس تجربه های کارکردی جهاددانشگاهی و مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی به عنوان تنها پارک تخصصی دارای ماموریت ملی در این حوزه بر لزوم توجه هر چه جدی تر به مقوله فناوری های نرم تاکید شد.

دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو، رئیس این مجموعه با اشاره به استقبال قابل توجه اهالی فرهنگ و هنر و فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های علوم انسانی و هنر در این نشست گفت: از 49 پارک علم و فناوری موجود در کشور تنها یک پارک اختصاصی به حوزه فناوری های نرم و صنایع فرهنگی اختصاص دارد، در حالیکه که حدود 51 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه ها به حوزه های علوم انسانی و هنر مربوط می شود.

در طرح توسعه فناوری های وزارت علوم چند طرح مهم و کلیدی مطرح است

در ادامه دکتر علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت عتف ضمن ارائه گزارش جامع یادآور شد: در طرح توسعه فناوری های وزارت علوم چند طرح مهم و کلیدی مطرح است که مجموعه پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی می تواند در اجرای آنها پیشقدم باشد.

وی با اشاره به رئوس عمده طرح ‌های فناورانه در وزارت عتف گفت: طرح اجرای حکمرانی یکپارچه فناوری های نرم در کشور و نیز چاره اندیشی برای اشتغال کوتاه مدت همراه با توانمندسازی فارغ التحصیلان علوم انسانی و هنر دانشگاه ها و نیز نظام ملی فناوری و نوآوری در کشور، از مهمترین طرح هایی است که قرار است در این وزارتخانه پیگیری شود.

گفتنی است، در پایان مقرر شد به منظور استفاده از توان و تجربه مجموعه پارک ملی علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و نیز گسترش و توسعه مباحث ملی و بین المللی در حوزه نرم و برنامه ریزی و نظارت بر اجرای فعالیت‌ ها در این حوزه تخصصی، معاونت فناوری و نوآوری طی تفاهم نامه ای، ماموریت فوق را به این مجموعه واگذار کند.

همچنین برای هماهنگی های بیشتر مقرر شد، کارگروهی متشکل از نمایندگان طرفین تشکیل شود تا درباره تدوین محورهای همکاری مشترک و عملیاتی کردن برنامه ها، مشارکت و تبادل نظر کنند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا