عبور شهاب سنگی به عرض یک کیلومتر از نزدیکی زمین

به گزارش سیناپرس، نباید زیاد نگران بود چراکه عبور این سیارک از نزدیکی زمین خیلی خطرناک نخواهد بود. این سیارک ۱.۹۳ میلیون کیلومتر از زمین یعنی معادل بیش از پنج برابر فاصله زمین از ماه، فاصله دارد.

بر اساس محاسبات محققان ناسا، مسیر حرکت این سیارک تنها با ۱۳۳ کیلومترحاشیه خطا همراه است، بنابراین خطری وجود ندارد که به این زودی با این سیارک برخورد کنیم. در واقع، نگران نباشید و فقط از تماشای آن در آسمان لذت ببرید.

این رویداد در تاریخ ۱۸ ژانویه مصادف با ۲۸ دی ۱۴۰۰ در ساعت 21:51 UTC (4:51 بعدازظهر EST) انجام خواهد شد.
این سنگ فضایی که به عنوان سیارک (7482) 1994 PC1 شناخته می شود، اولین بار در سال ۱۹۹۴ توسط ستاره شناس رابرت مک ناوت در رصدخانه سایدینگ اسپرینگ در استرالیا کشف شد.

با ردیابی مسیر برگشت، دانشمندان توانستند تصاویری از آن را تا سپتامبر ۱۹۷۴ پیدا کنند، به همین دلیل است که می‌توانیم در مسیر مداری آن بسیار مطمئن باشیم.

در واقع، سیارک (7482) 1994 PC1 دارای قوس مداری ۴۷ سال است که مدت زمان بین رصد در آسمان شب ما است. آخرین عبور آن  نزدیک ۸۹ سال پیش در ۱۷ ژانویه ۱۹۳۳ میلادی مصادف با ۲۷ دی ۱۳۱۱ هجری شمسی، در فاصله کمی نزدیکتر در ۱/۱ میلیون کیلومتری زمین بود.

این بازدید نزدیک به اخترشناسان اجازه می دهد تا درباره سیارک سنگی نوع S که به گروه سیارک آپولو تعلق دارد، بیشتر مطالعه کنند. اینها رایج ترین گروه سیارک هایی هستند که بشر می شناسد و همه آنها طول مداری مشابهی با زمین دارند. به گزارش خبرگزاری sinapress، سیارک (7482) 1994 PC1 هر یک سال و ۷ ماه به دور خورشید می چرخد.
این سیارک با سرعت شگفت انگیزی در حدود 19.56 کیلومتر در ثانیه نسبت به زمین حرکت می کند، که به این معنی است که شبیه یک ستاره به نظر می رسد، اما در طول شب در آسمان حرکت می کند.
پیش‌بینی می ‌شود که سیارکی با این اندازه تنها هر ششصد هزار سال یک بار به زمین برخورد کند. خوشبختانه، ناسا در حال آزمایش مأموریت DART (تست تغییر جهت دوگانه سیارک) خود است که هدف آن منحرف کردن اقمار کوچک و سیارکی از مسیر برخورد با زمین است.