قرنطینه ۱۴ روزه برای بیماران کرونایی بسیار مهم است

به گزارش سیناپرس، یکی از مقامات سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز سه‌ شنبه در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد:اگرچه بیشتر مردم ظرف پنج تا هفت روز پس از شروع علائم بیماری کووید ۱۹ بهبود می‌ یابند اما بهتر است همچنان قرنطینه ۱۴ روزه را رعایت کنند.
عبدی محمود (Abdi Mahamud) از تیم پشتیبانی مدیریت حوادث کووید ۱۹ سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت: کشورها باید بر اساس شرایط و وضعیت خود در مورد مدت زمان قرنطینه تصمیم بگیرند اما رعایت قرنطینه ۱۴ روزه بهترین گزینه است.

وی توضیح داد: در کشورهایی که میزان عفونت کم است، مدت زمان قرنطینه طولانی ‌تر می ‌تواند به کاهش تعداد مبتلایان تا حد امکان کمک کند. به گزارش سیناپرس، به عقیده وی احتمال ابتلا به آنفولانزا و کووید ۱۹ با هم وجود دارد. با این حال، از آنجایی که این دو ویروس جداگانه عمل کرده و به روش های مختلف به بدن حمله می کنند، خطر کمی از ترکیب آنها به یک ویروس جدید وجود دارد.

این نماینده سازمان بهداشت جهانی افزود: در حالی که آخرین مطالعات همگی به این واقعیت اشاره می‌ کند که نوع اومیکرون به جای ریه‌ ها بر سیستم تنفسی فوقانی تأثیر می‌ گذارد که خبر خوبی است، افراد در معرض خطر و افراد واکسینه نشده همچنان ممکن است از این نوع به شدت بیمار شوند.

وی همچنین تاکید کرد: این نوع جدید ویروس می تواند در عرض چند هفته از سویه های دیگر، به ویژه در مناطقی که تعداد زیادی از افراد مستعد وجود دارند و در درجه اول کسانی که واکسینه نشده اند، سبقت بگیرد. 

به گزارش خبرگزاری علم و فرهنگ، به گفته عبدی محمود در دانمارک دو هفته طول کشید تا تعداد موارد مبتلا با نوع آلفا دو برابر شود، در حالی که این اتفاق در نوع اومیکرون فقط دو روز طول کشید. جهان هرگز چنین ویروس قابل انتقالی را ندیده است. 
به گزارش سیناپرس، گروه کارشناسان مشاوره استراتژیک سازمان بهداشت جهانی قرار است در ۱۹ ژانویه برای بررسی وضعیت ایمن سازی تشکیل جلسه داده و موضوعات زمان تزریق تقویت کننده ها، مخلوط کردن واکسن ها و ترکیب واکسن های آینده را در دستور کار خود قرار خواهد داد. 

مترجم: فاطمه کردی
منبع: english.news

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا