در تزریق دز سوم واکسن کرونا تعلل نکنیم

دکتر حمیدرضا جماعتی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: ستادی در وزارت بهداشت با حضور اپیدمی بیولوژیست ها تشکیل می شود و در مورد موضوعاتی مانند رنگ بندی کرونایی تصمیم گیری می کند. این موارد با نظر وزارت بهداشت به ستاد ملی اعلام می شود که در مورد رنگ بندی جدید این کار انجام گرفت.

وی ادامه داد: هرچند وضعیت رنگ بندی جدید کرونایی هنوز در ستاد ملی کرونا مصوب نشده اما امید است این موضوع هرچه سریع تر به تصویب این ستاد برسد.

جماعتی با اشاره به اینکه در وضعیت فعلی، تعداد بستری یکی از فاکتورهای مهم رنگ بندی کرونایی شهرها است، گفت: هرچند در سویه اومیکرون تعداد مبتلایان می تواند بیشتر از سویه دلتا باشد، اما چون شدت بیماری در این سویه کمتر است، احتمال بستری شدن افراد هم کمتر است.

دبیر کمیته علمی کشوری کرونا به هموطنانی که دزهای اول و دوم واکسن کرونا را تزریق کردند، توصیه کرد که اصلا تعلل نکنند و دز سوم را بزنند.

جماعتی تاکید کرد: هرچند تا روز ۱۲ دی ماه بیش از ۸ میلیون نفر دز سوم واکسن خود را تزریق کرده بودند اما باید مردم را تشویق کرد که این کار را در اسرع وقت انجام دهند.

وی بیان کرد: مردم پس از واکسینه شدن همچنان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از ساده انگاری در رعایت اصول بهداشتی به شدت پرهیز کنند.

جماعتی به هموطنان توصیه کرد که استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، دوری از اجتماعات و تجمعات و شستن مرتب دست ها با آب صابون را همچنان رعایت کنند.

به گزارش ایرنا، تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیون دز واکسن در کشور تزریق شده که از این تعداد بیش از هشت میلیون نفر دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا