تشخیص رنگ های واقعی، در خرید آنلاین لوازم آرایشی

به گزارش سیناپرس؛ خرید و فروش های آنلاین یکی از نمودهای اصلی پاندمی کرونا در کشور ما بود. رشد چند برابری اپلیکیشن ها در این زمینه، ایجاد صفحات و کانال های مجازی متعدد ظرف مدت زمان بسیار کوتاه، شاهد خوبی برای اثبات این گزاره است؛ به گونه ای که تعداد زیادی از کسب و کارها که تا پیش از این تنها تجربه فروش فیزیکی داشتند، با پیوستن به این موج توجه خود را  نشان دادند؛ چراکه خرید و فروش آنلاین مسیر مطمئنی بود تا صاحبان کسب و کار در عرصه فروش کالا یا محصول بتوانند آسیب هایی که در ابتدای شیوع ویروس کرونا زده شده بود را تا حدی  جبران کنند.

اما یکی از اقلامی که افراد معمولا ترجیح می دهند برای خرید به جای استفاده از بستر آنلاین، با حضور در مغازه ها و فروشگاه ها به صورت فیزیکی آن را تهیه کنند، لوازم آرایش است؛ چراکه در اغلب نظرسنجی ها بانوان که مخاطب اصلی این کالا ها هستند، ترجیح می دهند برای تشخیص دقیق رنگ ها، به ویژه در اقلامی که در آنها از رنگ های متنوع و هم خانواده استفاده شده است، کالای مورد نظر خود را از نزدیک ببینند و انتخاب کنند. به همین دلیل شاید لوازم رنگی آرایشی در خرید های آنلاین نسبت به دیگر کالاها از فروش کمتری برخوردار باشد.

در این راستا یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی با ساخت و طراحی اپلیکیشنی اقدام به رفع تفاوت رنگ ها در این برنامه کاربردی نسبت به دنیای واقعی برآمده است؛ ضمن اینکه این اپلیکیشن قابلیت آزمایش مجازی لوازم آرایشی روی صورت را هم دارد.

نوید نیک نیا، از توسعه دهندگان شرکت دانش بنیان آزیموت نگار و یکی از طراحان اپلیکیشن «آسبینا» در گفتگو  با سیناپرس درباره تولید این نرم افزار کاربردی گفت: همانگونه که می دانید، با توجه پاندمی کرونا خرید و فرش آنلاین بیش از گذشته در کشور رایج شد و توسعه پیدا کرد؛ البته این روند خرید در کشورهای توسعه یافته زودتر از دیگر کشورها رشد کرد. بنابراین امروزه اغلب کالاهای مصرفی را می توان در بستر مجازی از طریق اپلیکیشن های معتبر تهیه کرد. اما موضوع مهم اینجا بود که در میان کالاها خرید و فروش آنلاین لوازم آرایشی در کشورمان توسعه چندانی نداشت؛ چراکه این محصولات به دلیل داشتن تاریخ انقضا و تفاوت رنگ ها در دنیا واقعی نسبت به آنچه که در فضای آنلاین نشان داده می شود، چندان مورد توجه افراد به ویژه بانوان قرار نمی گیرد.

وی تاکید کرد: در کل  فروش آنلاین لوازم آرایشی در مقایسه با دیگر کالا نظیر  لوازم دیجیتال همواره فرآیند طولانی تری داشته است؛ البته در چند سال اخیر برخی پلت فرم های خرید و فروش آنلاین مطرح نظیر دیجیکالا  توانستند موفقیت هایی را در این زمینه کسب کنند؛ اما همواره یک مشکل اساسی وجود داشته است و آن این بود که در اغلب موارد جامعه مخاطب نمی توانست رنگ مورد علاقه خود را به طور دقیق انتخاب و یا دریافت کند.

نیک نیا گفت: از دیگر عواملی باعث شد تا اغلب بانوان خرید حضوری را به آنلاین ترجیح دهند، امکان امتحان کالای مورد نظر خود بر روی پوست در خرید های حضوری بود؛ این فرآیند برای فروشندگان و تولیدکنندگان محصولات آرایشی امری هزینه بر است، چراکه بخشی از هزینه ها صرف ساختن تستر ها یا اقلام اضافی برای آزمایش می شود.

وی در تشریح کاربرد اپلیکیشن »آسبینا» افزود: این اپلیکیشن به کاربران امکان آزمایش رنگ و جلای لوازم انتخابی را می دهد؛ در واقع آن ها می توانند با استفاده از «آسبینا» لوازم آرایشی مورد نیاز خود را در فضایی امتحان کنند که شباهت بالایی به واقعیت دارد. آن ها می توانند لوازم آرایشی مختلف و مورد علاقه خود را به کمک ابزار های مجازی روی صورت خود امتحان کنند و نزدیک ترین نتیجه به واقعیت را ببینند بدون آنکه از آن استفاده کرده باشند.

به گفته نیک نیا، استفاده از این اپلیکیشن رایگان است و در آن از هیچ فیلتر تصویربرداری استفاده نمی شود، به همین دلیل تصویر درصد شباهت بسیار بالایی به واقعیت دارد.

نیک نیا در تشریح حل معضل تشخیص رنگ در فضای آنلاین گفت: با توجه به موضوع اشاره شده، همواره بالا بردن دقت رنگ در خرید آنلاین لوازم آرایشی مهم ترین دغدغه ای بود که ما در طراحی «آسبینا» تصمیم گرفتیم آن را تا حد بسیار زیادی مرتفع کنیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم برنامه ای را طراحی کنیم که افراد در خرید لوازم آرایشی همان کالایی را دریافت کنند که انتخاب کرده اند. در این راستا تا جایی که امکان داشت خطای انسانی و سخت افزاری را در رنگ ها کاهش داریم، خطایی که در اغلب اپلیکیشن ها وجود دارد. در این بخش درست همان رنگی برای فروشندگان فراخوانی می شود که خریدار انتخاب کرده است و تناقض رنگ تا حد بسیار زیادی رفع شده است.

وی با اشاره به کیفیت نمایش تلفن های همراه در استفاده از این اپلیکیشن گفت: از آنجایی که کیفیت نمایش گوشی ها متفاوت است و شاید تا حدی برای افراد تفاوت رنگ به وجود بیاید که ما در یک فرآیند آزمایشی به این نتیجه رسیدیم که این اپلیکیشن تا هشتاد همان رنگ هایی را به کاربر می دهد که انتخاب کرده است، درواقع تفاوت رنگ در تلفن های همراه شخصی امری بود که خارج از دسترس ما بود و عملا برای آن تدبیری نیست اما با این وجود باز هم تا هشتاد درصد معضل انتخاب رنک رفع شده است ضمن اینکه افراد با امتحان کردن مجازی لوازم مورد نیاز خود می توانند انتخاب آگاهانه تری داشته باشند.

نیک نیا گفت: مانند تمامی اپلیکیشن های خرید و فروش آنلاین افراد پس از انتخاب محصول می توانند با اتصال به درگاه پرداخت مراحل خرید خود را نهایی کنند. 

گفتگو: مهتاب دمیرچی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا