ربات‌ها عجایب هفتگانه مصر را کشف می‌کنند

به گزارش ایسنا، ربات‌ها، اسرار هرم بزرگ جیزه (گیزه) را فاش می‌کنند. هرم جیزه تنها بازمانده از عجایب هفتگانه مصر است. پس از چند دهه بررسی و جستجو، باستان‌شناسان و محققان هنوز درباره هرم جیزه اطلاعات کاملی ندارند و بخش‌هایی از این هرم ناشناخته مانده است. در این هرم بخش‌هایی وجود دارد که شبیه کانال تهویه بوده و از بیرون مسدود است و علت این امر هنوز مشخص نیست.محققان موفق به طراحی و ساخت رباتی با نام Djedi شدند که برای کشف اسرار هرم جیزه مفید است.

برای اولین بار نیست که محققان از ربات برای جستجو در این هرم استفاده می‌کنند. ربات‌های قبلی به این اندازه کوچک و زیرک نبوده‌اند و محققان امیدوارند که ربات Djedi بتواند کاوش خود را کامل انجام دهد.

جیسون لیو، از محققان دانشگاه لیدز اظهار کرد: ربات طراحی شده با استفاده از چهار پد نرم، قادر به ورود به کانال است و با استفاده از آنها خود را ثابت نگه می‌دارد تا به دیواره‌ها آسیب نرسد.

محققان این ربات را با استفاده از چاپ سه‌بعدی ساخته‌اند. این فناوری دارای یک دوربین و دستگاه کوچک فراصوت است که می‌تواند به دیوار ضربه بزند و ضخامت و وضعیت سنگ‌های استفاده شده در دیوار را بررسی کند.امید زیادی است که این ربات کوچک بتواند اسرار فراعنه مصر را درباره هرم جیزه که از قدیمی‌ترین عجایب هفتگانه جهان است و دست نخورده باقی مانده، کشف کند.