هشتمین دوره مسابقات دانش آموزی دانش مغز برگزار می‌ شود

این رقابت ‌ها با هدف علاقه ‌مندکردن دانش‌آموزان به یادگیری در مورد ساختار و عملکردهای مغز، پرورش استعدادهای جوان، ‌استفاده از ایده‌های نو و هدایت نسل پویای امروز به تحصیل در حوزه علوم اعصاب هر ساله برگزار می‌شود.

مسابقات دانش آموزی دانش مغز رقابتی گسترده میان نوابغ دانش آموزی در سطح جهانی است که بسترها و فرصت های لازم را برای ترویج، توسعه و گسترش رشته های مرتبط با علوم شناختی در کشورهای جهان مهیا می کند، برای انتخاب فرد برگزیده دراین رقابت ها، دو مرحله آزمون انجام برگزار می شود و فرد منتخب برای شرکت در آزمون جهانی اعزام خواهد شد.

نمایندگان اعزامی ایران به مسابقات جهانی دانش مغز در سال های گذشته همواره در میان ۵ کشور برگزیده مسابقات جای داشتند، امسال نیز مسابقه جهانی " دانش مغز ۲۰۲۲"  در فرانسه برگزار خواهد شد.

مرحله اول آزمون این رقابت ها بصورت آنلاین در ۱۳اسفندماه سال جاری برگزار و ثبت نام تا سی ام بهمن ماه امسال ادامه دارد.

در دوره هشتم این مسابقات، متولدین ۲۲ تیرماه ۱۳۸۳ تا ۲۲ تیرماه ۱۳۸۸ مجاز به شرکت در این رقابت ها هستند، منابع امتحانی مرحله اول شامل کتاب حقایق مغز (Brain Facts) چاپ ۹۸ و کتاب علوم اعصاب دانش مغز (Neuroscience science of the brain) است.

انجمن علوم اعصاب ایران با حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی برگزاری این مسابقات را برعهده دارد، علاقه مندان به شرکت در این دوره از رقابت ها می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت (www.irsynapse.com/brainbee) مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا