ماهواره انگلیسی Inmarsat در مدار زمین قرار گرفت

سینا پرس : ماهواره ارتباطی Inmarsat-5F2 که به کشور انگلستان تعلق دارد با کمک موتورهای فضائی Breeze-M روسیه در مدار زمین مستقر شد . بر اساس اطلاعات منتشر شده ، این ماهواره در ارتفاع 65 هزار کیلومتری کره زمین قرار گرفته است .

بر همین اساس ، سازمان فضائی روسیه در بیانیه ای رسمی اعلام کرد : فضاپیمای مورد استفاده در این ماموریت از بخش فوقانی خود جدا شده و به زودی در اختیار و کنترل و صاحبان ماهواره قرار خواهد گرفت .

بر این اساس ، پس از جدا شدن ماهواره از راکت حامل ، موتور حرکتی مرحله فوقانی  Breeze-M طی دو مانور جداگانه ، ماهواره را در محل دقیق پیش بینی شده در مدار زمین قرار خواهد داد .

شایان ذکر است که این ماهواره  توسط راکت فضاپیمای Proton-M از پایگاه فضائی بایکونور روسیه در قزاقستان به مدار زمین فرستاده شده است . این ماموریت راس ساعت 15:31 به وقت مسکو در روز یکشنبه انجام شده بود و در ساعت 15:40 بخش فوقانی این راکت در مرحله سوم ماموریت از بدنه اصلی جدا شده بود . مرحله بعدی انتقال ماهواره فوق در مدار بر عهده موتورهای Breeze-M قرار دارد که انجام این ماموریت به 15 ساعت و 31 دقیقه زمان نیاز دارد .

این عملیات پرتاب ماهواره با همکاری آمریکا و روسیه در قالب پروژه بین المللی خدمان پرتاب ماهواره یا International Launch Services (ILS) انجام شده است .

این عملیات پرتاب ماهواره با همکاری آمریکا و روسیه در قالب پروژه بین المللی خدمان پرتاب ماهواره یا International Launch Services (ILS) انجام شده است .

گفتنی است راکت  ماهواره بر Proton و موتور محرکه Breeze-M هر دو توسط شرکت Federal State Unitary Enterprise – Khrunichev State Research and Production Space Centre طراحی و ساخته شده اند که این شرکت همچنین ساخت راکت های نسل جدید آنگارا را انجام داده است .  

شایان ذکر است که ماهواره Inmarsat-5F2 توسط بخش سیستم فضائی شرکت بوئینگ در آمریکا طراحی و ساخته شده است . این ماهواره ، یک ماهواره پردازش اطلاعات و ارتباطات است که می تواند خدمات ارتباطی گسترده ای را در بخش هایی از شمال و جنوب آمریکا و اقیانوس اطلس ، ارائه دهد .

در خاتمه باید خاطر نشان کرد که ماهواره Inmarsat-5F2 دومین نسل از این نوع ماهواره ها است که سری اول آن در پایان سال 2013 میلادی به مدار زمین فرستاده شده بود که آن ماموریت نیز توسط یک راکت ماهواره بر خانواده پروتون صورت گرفته بود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا