نخستین مزرعه پرورش کروکودیل خاورمیانه پذیرای گردشگران

به گزارش خبرگزاری سیناپرس، دکتر محمد حسین جلیلی  عصر روز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مزرعه به عنوان نخستین مزرعه پرورش کروکودیل در خاورمیانه با ظرفیت 600 سر کروکودیل است که از این حیوان استفاده های زیادی می شود.

وی افزود: خون این حیوان به عنوان آنتی بیوتیک قوی، پودر استخوان آن پس از فرآوری برای سرطان پوست، دندان آن برای ساخت دستبند و زیور آلات همچنین از پنجه آن برای ماساژ درمانی استفاده می شود.

دکتر جلیلی با بیان اینکه گوشت و پوست حیوان مهمترین بخش اقتصادی پرورش آنهاست، تصریح کرد: گوشت و پوست این حیوان با قیمت دلار به فورش می رسد.

وی خاطرنشان کرد: از سال 97 اولین مزرعه پرورش کروکودیل با ظرفیت 600 سر کروکودیل آغاز شد که این موضوع فرصتی برای ورود به بازار جهانی اقتصادی، پزشکی و کردشگری است.

جلیلی گفت: 53 سر کروکودیل از گونه پروسوس یا همان آب شور استرالیا است همچنین سه سر کروکودیل با میانگین سنی 4 تا 5 سال وارد کردیم که یکی از آنها بالغ شده و تا پایان سال مابقی آنها بالغ می شوند.

متصدی این مزرعه گفت: برای وارد کردن سری جدید با محدودیت های محیط زیستی مواجه هستیم که این کروکودیل ها در سال 1402 بالغ می شوند و می توانیم شروع به تکثیر کنیم.

وی تصریح کرد: در این مزرعه 7 نفر به صورت ثابت شاغل هستند همچنین در فصل کار به 40 نفر افزایش می یابد.

جلیلی گفت: در گذشته مجوز زیست محیطی  250 متر فاصله از زمین های کشاورزی کفایت می کرد اما در حال حاضر این میزان فاصله به پنج کیلومتر افزایش یافته واین موضوع موجب ایجاد مانع برای سایر مجوزهاست.

وی گفت: هیچ گونه مشکل تامین اعتبار برای گسترش و سایر مصادیق وجود ندارد، و از مسئولین درخواست کمک مالی ندارم و تنها خواستار حمایت آنهای برای دریافت سایر مجوز های لازم هستم.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا