بانک اطلاعات ژنتیکی مشاغل سخت تهیه می‌شود

محمود تولایی در خصوص تهیه بانک اطلاعاتی ژنتیکی مشاغل سخت، در گفتگو با مهر، گفت: زمانیکه پروفایل الکترونیکی افراد با مشاغل سخت وجود داشته باشد، از مفقود شدن شدن (گمنام ماندن ) افراد بعد از وقوع حوادث جلوگیری می شود.وی تاکید داشت: باتوجه به اینکه افراد با مشاغل سخت همواره در خطر هستند از این رو تهیه اطلاعات ژنتیکی آنها ضروری به نظر می رسد.

وی ادامه داد: خلبانان، آتش نشانان، خبرنگاران و … که جز مشاغل پرخطر به شمار می روند و می توانند اقدام به تهیه بانک اطلاعات ژنتیکی خودشان کنند تا بدین واسطه به مشکلات مفقود شدن و یا گمنام ماندن بعد از حوادث دچار نشوند.

به گفته وی، می توان به واسطه پیشینه ژنتیکی، به سرعت آنها را بعد از یک حادثه شناسایی کرد. تولایی گفت: در حال حاضر اعلام آمادگی می کنیم که توانایی تهیه بانک اطلاعاتی ژنتیکی افراد را در مرکز ژنتیکی نور داریم.

وی با بیان اینکه تست های ژنتیکی تست های گران قیمتی هستند، افزود: تمام سازمان ها می توانند حمایت هایی در خصوص تهیه بانک ژنتیکی کارمندانشان داشته باشند. رئیس انجمن ژنتیک ایران عنوان کرد: البته تا کنون هم چندین سازمان با مرکز ژنتیکی نور قرار داد بسته اند و ما هم بنا به در خواست این سازمان های تخصصی، بانک اطلاعات ژنتیکی جمع کثیری از کارکنانشان را تهیه کردیم.

وی اظهار داشت: سازمان ها خدمات هواپیمایی، کشتی رانی، آتش نشانی و سازمان های بیمه ای نیز می توانند در این راستا اقدام کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا