گزارش تصویری از نمایشگاه پزشکی موتر

در حقیقت این نمایشگاه بخشی از دانشگاه پزشکی فیلادلفیا است . بخش اصلی این مجموعه توسط دکتر توماس دنت موتر در سال 1858 میلادی اهدا شده است و برای آموزش و پژوهش های پزشکی به کار می رفت .

شهرت این موزه به جهت داشتن نمونه های جالب و جذاب جمجمه های سر انسان است . در کنار این مجموعه از جمجمه ها ، نمونه های آناتومی بدن ، مدل های مومی اعضای بدن همانند مدل مومی یک زن با یک شاخ در پیشانی به همراه شماری از مدل های مومی از جمجمه های مختلف از دوره های متفاوت تاریخی زندگی بشر، بلندترین اسکلت کشف شده در شمال امریکا ، بقایای یک انسان بسیار بلند قد در حدود نه فوت ، مجموعه ای از گونه های مختلف از جنین انسان و بدن یک زن صابونی است .

در حقیقت این زن خودش را در حوضچه ای از صابون انداخته و به همین دلیل وی در قبری موم مانند مدفون شده و با ورود مواد شیمیایی موجود در این حوضچه جسد وی تغییر شکل پیدا کرده است .

شمار بسیاری از مدل های مومی این موزه مربوط به سد نوزدم میلادی است که در مجموعه ویژه موزه نگهداری شده و به نمایش در می آید .

یکی از عجیب ترین مواردی که در این موزه به نمایش در می آید ، تومور بدخیم و خطرناکی است که از سقف دهان یک بیمار خارج کرده اند و همچنین برشی از مغز چارلز. جی . گویتیو  کسی که جیمز. ای . گارفیلد  رئیس جمهور اسبق آمریکا را ترور کرد در این موزه نگهداری می شود .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا