صدور دانش فنی دستگاه نیمه صنعتی نانوالیاف به ارزش یک میلیارد تومان به مالزی

 این نخستین بار است که یک شرکت‌ ایرانی فعال در زمینه‌ی فناوری نانو، موفق به فروش دانش فنی خود در عرصه‌ی بین المللی گردیده‌ است.

به گفته‌ی مهندس نادر نادری، طی قراردادی به ارزش نزدیک به ده میلیارد ریال، بین شرکت فناوران نانومقیاس و شرکت Progene Link مالزی، دانش فنی ساخت دستگاه نیمه صنعتی الکتروریسی به این شرکت خارجی واگذار شد.
مهندس نادری در ادامه تأکید کرد: «شرکت Link Progene در گذشته نیز در خصوص فروش نمونه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی تولیدی شرکت فناروان نانومقیاس در کشور مالزی فعالیت داشته است اما به تازگی و به پیشنهاد طرفین این همکاری به مرحله‌ی جدیدی وارد شد و بدین ترتیب امکان فروش دانش فنی ساخت دستگاه نیمه صنعتی به این شرکت مهیا گردید.»
به کمک دستگاه نیمه صنعتی الکتروریسی، می‌توات نانوالیاف مورد نیاز برای تولید محصولاتی با کاربردهای متنوع را در مقیاس نیمه صنعتی تولید کرد. شرکت Link Progene قصد دارد با استفاده از دانش فنی خریداری شده به تولید دستگاه‌های نیمه صنعتی، که در تولید نانوالیافی با کاربردهای متنوع همانند داربست‌های سلولی، فیلتراسیون و … به کار می‌روند، بپردازد.
فرایند تولید نانوالیاف با دستگاه الکتروریسی، ساده و مقرون به صرفه است. همچنین گستره‌ی وسیعی از پلیمرها از جمله پلیمرهای مصنوعی، طبیعی و زیست تخریب پذیر و یا حتی پلیمر/کامپوزیت می‌توانند توسط این دستگاه به نانوالیاف تبدیل شوند. از طرفی به کمک این دستگاه مشخصات مختلف نانوالیاف از جمله تخلخل، شکل، قطر و توانایی گره دار شدن قابل کنترل است.
به گزارش ستاد فناوری نانو،گفتنی است شرکت فناوران نانومقیاس با تکیه بر فناوری و دانش کاملاً بومی و بدون وابستگی به خارج توانسته است تا کنون تعداد قابل توجهی از دستگاه‌های الکتروریسی آزمایشگاهی، صنعتی و نیمه‌صنعتی، دستگاه‌های پمپ سرنگی و دستگاه‌های تأمین کننده‌ی ولتاژ بالا (high voltage) را به شرکت‌ها و مراکز علمی و صنعتی ایرانی و به مراکزی در خارج از کشور از جملهنیجریه، مالزی و پاکستان به فروش برساند.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا