دستاوردهای پارک ملی فناوری‌ های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی

ابراهیم نبیونی – معاون فناوری پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی – در گفت‌وگویی درباره دستاوردهای این مجموعه توضیح داد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ درباره دستاوردهای این مجموعه در حوزه گردشگری گفت: مجموعه پارک در ۲۳ رشته فرهنگی -هنری فعالیت می‌کند که یکی از این حوزه‌ها گردشگری است. نکته قابل توجه این است که در کنار مجموعه پارک، دانشگاه علم و فرهنگ که تنها دانشکده گردشگری در ایران را دارد، نیز در این حوزه فعالیت و به مجموعه ما کمک می‌کند.

او ادامه داد: ما با کمک دانشجویان علم و فرهنگ، استادان و اعضای هیئت علمی این دانشگاه، توانستیم تعدادی شرکت گردشگری در مجموعه پارک مستقر کنیم. به‌عنوان مثال، شرکت گردشگری «ناژین» که با عنوان "من رویدادها رو دوست دارم" در مجموعه پارک فعالیت می‌کند. همچنین یک سایت آنلاین  گردشگری با عنوان «بزن بریم» راه‌اندازی کرده‌ایم که در این سایت تمامی حوزه‌های گردشگری شناسایی شده و به گونه‌ای طراحی شده که تمام امکانات رفاهی از مبدا تا مقصد سفر  را نشان می‌دهد.

به گفته نبیونی مجموعه پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در سه سال گذشته دو دوره مسلبقه «جایزه تعالی گردشگری» را در کشور برگزار کرده و از فعالین این حوزه قدردانی کرده که در این راستا برخی از آن‌ها در پارک مستقر شدند. همچنین سمپوزیم یک صد سال گردشگری ایران در پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی با حضور  وزیر گردشگر و معاون گردشگری وزارتخانه آقای شالبافان نیز برگزار شده است.

دستاوردهای پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در حوزه صنایع دستی

نبیونی با بیان اینکه شاید اصلی‌ترین موضوع مجموعه پارک مبحث میراث فرهنگی و صنایع دستی است، گفت:  این مجموعه در حوزه‌های مختلف مثل هنرهای تجسمی، معماری و حتی مد و لباس فعالیت‌هایی داشته است. حمایت‌های ما از دو جنبه قابل بررسی است؛ جنبه اول حمایت از خود هنرمندان است که در این رستا حدود ۵٠٠ هنرمند در مجموعه ما حمایت‌ می‌شوند. جنبه دوم حمایت ما به عوامل جانبی و وابسته به هنر مربوط می‌شود. در این راستا اپلیکیشن‌ها و سایت‌هایی را برای فروش کالاهای هنرمندان راه‌اندازی کرده‌ایم. همچنین استارت‌آپ‌ها و شرکت‌هایی با این محوریت در مجموعه ما حضور پیدا کردند و به بخش صنایع دستی کمک می‌کنند که برای رشد تقتصاد فرهنگ به سمت تجاری ‌سازی روند.

دستاوردهایی در حوزه کتاب و مطبوعات

معاون فناوری پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی درباره دستاوردهای این مجموعه در حوزه کتاب و مطبوعات توضیح داد: مجموعه جهاد دانشگاهی یکی از مجموعه‌هایی است که در حوزه کتاب و  فرهنگ فعالیت می‌کند و در این زمینه انتشاراتی هم دارد. مجموعه ما نیز یک انتشارات دارد و در حوزه کتاب و مطبوعات از کسانی که در حوزه صنایع فرهنگی فعالیت می‌کنند و می‌خواهند کتاب‌هایی منتشر کنند، حمایت می‌کنیم.

او افزود: در این راستا خیلی از شرکت‌های ما بسته‌های آموزشی با رده سنی‌های مختلف دارند. برای مثال، در یکی از شرکت‌های ما بسته‌های آموزشی با رده بندی سنی کودکان ارایه می‌کنند که چگونه کودکان هوش علمی پیدا کنند و مواردی از این دست را پوشش می‌دهد.

نبیون بیان کرد: همچنین شرکتی از دل دانشجویان خودمان تاسیس شده، به نام «یونی بوک». این شرکت مجموعه‌ای است که با یک سایت آنلاین به فروش کتاب‌های دست دوم بدون واسطه می‌پردازد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ در پایان به دستاورد این مجموعه در حوزه موسیقی اشاره کرد و گفت: مجموعه ما در حوزه موسیقی کارهای مربوط به مجوز بنیاد ملی کسب و کارهای موسیقی را انجام داده و منتظر مجوز نهایی این امر هستیم.

منبع:ایسنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا