اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی خدمات بیمه برای درمان ناباروری

به گزارش سیناپرس، نشست مطبوعاتی «پوشش کامل خدمات درمان ناباروری توسط بیمه سلامت ایرانیان»  با حضور دکتر محمد مهدی ناصحی، مدیر عامل بیمه سلامت ایرانیان؛ دکتر محمدرضا صادقی، رئیس پژوهشگاه و مراکز درمان پژوهشگاه ابن سینا؛ دکتر علی صادقی تبار، مدیر مرکز درمان ناباروری این مجموعه و مهدی رضایی، معاون بیمه سلامت این پژوهشگاه روز ششم دی ماه سال جاری برگزار شد. 
صادقی در ابتدای این مراسم گفت: امروز فرصت غنیمتی به وجود آمده است برای زوجینی که با معضل ناباروری مواجه هستند. شاید در گروه بیماران مظلومترین آنها بیمارانی هستند که با معضل ناباروری مواجه هستند و همیشه بیم و اظطرابی برای بهبود دارند.
خوشبختانه هنوز داشتن فرزند برای خانواده‌ ها ارزشمند است و با کمکی که بیمه‌های پایه به مراکز درمان ناباروری می کند ما می‌توانیم شاهد این باشیم که جمع بیشتری از مشتاقان که می‌خواهد صاحب فرزند شود با کمک این بیمه‌ها روند درمانی خود را با خیال راحت تری طی کنند.

وی افزود:  می‌دانیم که درمان‌ های ناباروری جزو مورد های گران قیمت درمانی است اما از طرفی درصد موفقیت این درمان‌ ها پایین است. به همین دلیل همیشه سازمان‌ های بیمه‌گر با محدودیت‌ هایی مواجه هستند. تعداد دفعات افرادی که می‌ توانند از این خدمات استفاده کنند، محدود است. امیدواریم با راهکارهایی که سازمان‌ های بیمه‌گر اتخاذ کرده‌ اند بتوانیم کمک بیشتری کنیم و امیدواریم عموم زوجین به بیمه‌ های تکمیلی هم ورود کنند و آینده نگر باشند و سرمایه گذاری در بیمه های تکمیلی داشته باشند.

پرداخت هزینه های ناباروری به بخش دولتی و خصوصی از سوی بیمه سلامت

ناصحی در ادامه گفت: شکل گیری مجموعه ابن سینا یک کار بزرگ در امر پژوهش و درمان در کشور بود که خوشبختانه کارنامه موفقی دارد. فعالیت‌های خوبی در زمینه ناباروری داریم امکاناتی که در مجموعه ابن‌سینا پیش‌ بینی شده در حال حاضر در اختیار مردم قرار داده شده است.  امیدواریم که زوج‌ های نابارور بتوانند از این امکانات استفاده کنند زیرا اعضای هیات علمی این مجموعه وقت زیادی برای کاهش معضلات ناباروری در کشور می گذارند.

وی افزود:  در سال جاری با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی خدمات ناباروری را تحت پوشش قرار دادیم و این امر را برای زوج‌ های ناباروری که در سراسر کشور با مشکل مالی مواجه هستند بسیار سودمند است. تقاضای ما این است که حتما کسانی که مشکل دارند به مراکز مراجعه کنند و خدمت بگیرند

به گفته وی افراد می توانند تا سه نوبت در سال از خدمات بیمه بهره مند شوند. در واقع بیمه سلامت هزینه ها را چه در بخش دولتی و خصوصی پرداخت می‌ کند.

ردیف‌های مستقلی در وزارت بهداشت برای درمان ناباروری داریم

رضایی در ادامه با اشاره به ورود بیمه‌های پایه در بخش ناباروری گفت: خوشبختانه در سال جاری ردیف‌های مستقلی در مرجع وزارت بهداشت برای درمان ناباروری داده شده است.

وی افزود: تدوین استانداردهای خدمتی دوم آذر مایه به تصویب رسید همچنین 90درصدخدمات غیر دولتی پوشش بیمه ای داریم و خرید لوازم درمانی را هم تحت پوشش قرار می دهیم.

 

صادقی تبار در ادامه گفت: درمان های ناباروری چهار نوع کلی در دنیای پزشکی دارد ؛درمان های سرپایی که توسط پزشک صورت می‌گیرد که در نهایت اقدام به باروری طبیعی می‌ توان کرد. درمان کلاسیک و لقاح مصنوعی که همه دنیا چنین روندی را دارند و در این مرکز هم  انجام می‌ شود که تخمک از مادر گرفته می‌شود و با  سلول‌های جنسی پدر در محیط خارج از بدن مادر لقاح صورت میگیرد و بعد جنین به بدن مادر منتقل می‌شود که این موار دسته در پوشش بیمه قرار می‌گیرد .

وی افزود: متاسفانه نوع دیگری از درمان وجود دارد که بسیاری از زوجین کشور ما به دلیل محرمانه بودن اطلاعات نمی توانیم آن را به مراکز درمانی ارایه کنیم. در این مورد  چالش هایی نیز وجود دارد. در واقع  این دسته از افراد مورد حمایت بیمه قرار داده نمی شوند و باید به نوع دیگری از آنها حمایت کرد.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا