جشنواره مد و لباس منتخب صبا بر پله نخست

به گزارش سیناپرس، جشنواره «مد و لباس منتخب صبا» با هدف حمایت از کسب و کارهای خرد و نوپا از سوی صندوق کارآفرینی امید برگزار می شود.

گفتنی است؛ بخش‌های اصلی نخستین جشنواره «مد و لباس منتخب صبا» عبارت است از طراحی لباس و پارچه اکسسوری به صورت انفرادی و گروهی در قالب مسابقه و رقابت و صنعت و فناوری های نوین به صورت انفرادی و گروهی در قالب غیر رقابتی.

این جشنواره با موضوع الهام از منطقه کردستان در بخش غیر رقابتی با طراحی لباس اجتماع بانوان از جمله مانتو عبا، طراحی پارچه و پارچه سازی چاپ و بافت پارچه، طراحی آرایه های تزئینی و اکسسوری، طراحی جواهرات و زیورآلات، طراحی کیف و کفش و انواع پوشش سر برگزار می شود. همچنین  بخش غیر رقابتی شامل مواردی چون دعوت از استارتاپ ها و گروه های فناور و غیره است.

اهداف این جشنواره عبارت است از ایجاد انگیزه کارآفرینی و اشتغال در کشور به ویژه دانش آموختگان حوزه مد و لباس، معرفی طرح ها و پوشش های اصیل ایرانی در زندگی روزمره، احیای نقش و طرح های هنرهای فراموش شده در پوشش ایرانی، احیای پارچه بافی و رودوزی های سنتی، طراحی لباس بر اساس فرهنگ و هویت ملی، کمک به رفع مشکلات و معضلات اجتماعی با حمایت کارآفرینان حوزه مد و لباس، ایجاد تعامل و همکاری بیشتر بین دستگاه‌ های مسئول و متولی در حوزه آسیب‌ های فرهنگی و انتقال تجارب موفق میان طراحان و صاحبان صنایع در حوزه مدل لباس، ترغیب و تشویق دانش آموختگان به ایجاد و گسترش بازارهای جدید با محوریت تولیدات کسب و کارهای خانگی خرد و کوچک بومی، معرفی کسب و کارهای مرتبط با مد و لباس به منظور جذب سرمایه گذار برای راه اندازی و توسعه کسب و کارهای خلاق و فناور.

شناسایی و ارزش نهادن به شایستگی های متخصصین حوزه مد و لباس و به نمایش گذاشتن توانمندی‌های آنان جهت دهی ایده‌های کاربردی در حوزه مدل لباس تجاری سازی طرح ها یکی دیگر از اهداف مهم این جشنواره است.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا