پینه بستن در ناحیه داخلی پا نشانه بارز کف پای صاف

سعید غدیری پور، کارشناس ارشد آسیب شناسی و حرکت اصلاحی در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس اظهار داشت: مراجعان برای تشخیص کف پای صاف هم از جلو و هم از پشت پا معاینه می شوند بنابراین اگر پاشنه ها و پنجه های فرد به سمت بیرون چرخیده باشد و زانوها به تدریج به سمت ضربدری شدن باشند می توان گفت که فرد دچار عارضه کف پای صاف شده است.

غدیری پور اضافه کرد: قسمت داخلی پاشنه کفش این افرد نسبت به نقاط دیگر دچار ساییدگی بیشتری است.

وی در ادامه به نشانه های این عارضه اشاره کرد و گفت: پهن شدن و پینه بستن در ناحیه داخلی پا از دیگر نشانه های کف پای صاف است.

این کارشناس ارشد آسیب شناسی و حرکت اصلاحی عنوان کرد: کف پای صاف دارای درجه بندی های مختلفی است که تشخیص آن تنها از طریق متخصص امکان پذیر است.

وی افزود: در صافی درجه یک پا، تغییر شکل کف پای صاف بسیار کم و محدود است و دردی وجود ندارد، اما در نوع دوم آن، کف پا کاملا صاف می شود و احتمال درد در این عارضه نیز وجود دارد اما در صافی درجه سه پا، شکل پا بیش از حد معمول پهن شده و می تواند باعث درد در ناحیه پا شود.

غدیری پور خاطرنشان کرد: صافی کف پا می تواند باعث ضربدری شدن زانوها، قوس کمر یا حتی مشکلات عدیده ای در ناحیه کمر از جمه دیسک کمر شود البته فلج اطفال و اختلالات تغذیه ای نیز می تواند منجر به بروز کف پای صاف گردد که باید از همان دوران نوزادی مورد توجه قرار گیرد.

 

گزارش: امیر امین الرعایا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا