رمدسیویر در بستری نشدن افراد واکسینه نشده موثر است

در این مطالعه، محققان از سپتامبر ۲۰۲۰ تا آوریل ۲۰۲۱، ۵۶۲ فرد واکسینه نشده را مورد مطالعه قرار دادند. این مطالعه نشان داد که خطر بستری شدن در بیمارستان یا مرگ در شرکت‌کنندگانی که رمدسیویر دریافت کرده‌اند، ۸۷ درصد کمتر از شرکت‌کنندگانی است که دارونما دریافت کرده بودند.

همه شرکت‌کنندگان به دلیل سن شأن (بیش از ۶۰ سال) یا به دلیل داشتن یک بیماری زمینه‌ای مانند دیابت یا چاقی، در معرض خطر بالای ابتلاء به کووید ۱۹ شدید بودند.

با این حال محققان هشدار می‌دهند یافته‌ها بر اساس داده‌های جمع آوری شده قبل از افزایش سویه دلتا در تابستان گذشته یا افزایش سویه اومیکرون در اواخر سال میلادی کنونی است.

نتایج مطالعه جدید می‌گوید این دارو می‌تواند برای دور نگه‌داشتن افراد واکسینه‌شده و همچنین افراد واکسینه نشده از بیمارستان مفید باشد.

رمدسیویر می‌تواند برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌هایی از جهان که واکسن ندارند یا برای بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، موهبتی بزرگ باشد.

«رابرت ال. گوتلیب»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز سلامت اسکات و وایت در تکزاس، در این باره می‌گوید: «این داده‌ها شواهدی را ارائه می‌دهند که مصرف یک دوره ۳ روزه رمدسیویر می‌تواند نقش مهمی در کمک به بیماران کرونایی برای عدم نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشد.»

رمدسیویر اولین داروی ضدویروسی برای کووید ۱۹ بود که توسط سازمان غذا و دارو آمریکا تأیید شد.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا