چرا ماهواره روسیه در مدار زمین ناپدید شد؟

به گزارش سیناپرس، روسیه یکی از کشورهایی است که به همراه ایالات متحده آمریکا و چین، بیشترین سهم از ماهواره های موجود را در مدار زمین را داشته و این ماهواره ها طیف وسیعی از کاربردهای نظامی، اطلاعاتی، هواشناسی، مطالعاتی و غیره را در بر می گیرند.

در این میان ماهواره های نظامی دارای اهمیتی ویژه بوده به طورز خاص مورد مراقبت و توجه قرار دارند. یکی از عجیب ترین رویدادهای این حوزه، ناپدید شدن بی دلیل یکی از ماهواره های روسیه در مدار زمین بود که شایعات زیادی همچون دخالت موجودات فضایی، جنگ پنهان با ایالات متحده، سرقت نظامی و … در مورد آن مطرح شد.
بر اساس اطلاعات رسمی موجود، این ماهواره با نام  Kosmos-2519 در ۲۳ ژوئن سال ۲۰۱۷  از پایگاه فضایی پلستسک به مدار زمین  پرتاب شده بود ولی در سال ۲۰۱۹ این ماهواره به یکباره از مدار زمین ناپدید شده و هیچ اثری از آن شناسایی نشد. طی سال های گذشته روسیه در تلاش بود تا دلیل این موضوع را کشف کند زیرا این ماهواره نظامی که با یک ماهواره بازرسی به طور مرتبط عمل می کرد ، دارای اهمیت زیادی بوده و روسیه دوست نداشت اطلاعات موجود در این فناوری به دست سایر رقبا بیفتد.

متاسفانه تاکنون هیچ دلیل و سرنخی از موضوع فوق شناسایی نشده و ناپدید شدن این ماهواره همچنان به عنوان یک راز باقی مانده بود.
به گزارش سیناپرس، روز گذشته فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (NORAD) گزارشی در این رابطه منتشر کرد که بر اساس آن مشخص می شود این ماهواره نظامی روسیه توسط موجودات فضایی به سرقت نرفته و احتمالا دچار نقص فنی شده و در جو زمین به طور کامل سوخته است. بر اساس تحقیقات انجام شده توسط این مرکز، ماهواره 2519  به طور کامل دچار فروپاشی شده و دیگر وجود ندارد.
در خاتمه گفتنی است مقامات روسیه هنوز نسبت به این گزارش واکنشی نشان نداده و با توجه به روابط پیچیده بین این دو کشور مشخص نیست که آیا باید گزارش ایالات متحده در این رابطه را با دید علمی مورد توجه قرار داد یا سیاسی؟
مترجم: حمید تعالی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا