فشار زیاد کاری سلامت پزشکان را به خطر می اندازد

به گزارش سیناپرس، محققان دانشگاه منچستر دریافتند که مراجعه بیش از حد به پزشک طی دو دهه گذشته، و حتی سال‌ ها قبل از ظهور کووید-19، به شدت افزایش یافته است. یافته ‌ها نشان می دهد که فشار کاری پزشکان عمومی به شدت افزایش یافته است به طوری که موسسات بهداشتی این وضعیت را خطرناک قلمداد می کنند. 

پروفسور اوانجلوس کنتوپانتلیس (Evangelos Kontopantelis)، پژوهشگر ارشد این تحقیقات در بریتانیا طی یک بیانیه رسانه‌ ای گفت: تعداد نسبتاً کمی از بیماران، بخش بزرگی از مراجعات پزشک عمومی از جمله مشاوره‌های حضوری را تشکیل می ‌دهند. او در ادامه افزود: به نظر می‌ رسد که مراجعه کنندگان مکرر، محرک اصلی افزایش مشاوره ‌هایی هستند که منجر به افزایش حجم کار در پزشکان شده اند.

پزشکان عمومی باید با دقت بیشتری به این گروه از بیماران نگاه کنند تا بفهمند که چه کسانی هستند و چرا بیشتر با آنها مشورت می کنند. به گزارش سیناپرس، این یافته ها از تجزیه و تحلیل نزدیک به ۱.۷ میلیارد قرار ملاقات با پزشک در سال های گذشته حاصل شده است. نتایج تحقیقات نشان داد که پزشکان به طور متوسط  ۱۱ ساعت در روز کار می کنند و ۳۷ بیمار را می بینند.
بر اساس آمارهای معتبر، شواهد و آمارهای پزشکی در سراسر اروپا نشان می دهد که مراجعه کنندگان مکرر به احتمال زیاد مونث و مسن تر بوده و این بیماران به طور عادی مشکلات اجتماعی و روانی بیشتری دارند. به طور معمول، مراجعه کنندگان مکرر بین ۲۰ تا ۴۰ بار در سال به پزشک خانواده خود مراجعه می کنند. 

به گزارش سیناپرس، کارشناسان  توصیه می کند که پزشکان عمومی مراجعه کنندگان مکرر را به فعالیت های درون جامعه مانند کلاس های هنری، گروه های پیاده روی، کلاس های رقص و فرصت های داوطلبانه ارجاع دهند. 
در انتها محققان نتیجه می گیرند که افزایش زیاد بار کاری عمومی در ۲۰ سال گذشته به این معنی است که داشتن تیم های پزشکی چند رشته ای گسترده برای پاسخگویی به طیف گسترده ای از نیازهای بیماران از طریق طیف وسیعی از راه ها از جمله مشاوره از راه دور، شاید تنها راه حل قابل دوام باشد. 

مترجم: مهدی فلاحی پناه
منبع: studyfinds
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا