پروژه جایگزینی راکت های آنگارا با راکت های زنیت

سینا پرس : ایگور بورنکف Igor Burenkov سخنگوی سازمان فضائی روسیه اعلام کرد : این سازمان پس از این خرید راکت های زنیت که توسط  شرکت اوکراینی  Dnipropetrovsk ساخته می شود را متوقف کرده و به جای این راکت های فضاپیما از راکت های آنگارا استفاده خواهد کرد .

وی در ادامه تصریح کرد که آژانس فضائی روسیه دیگر برای خرید  راکت زنیت سرمایه گذاری نکرده و تمامی ماهواره هایی که قرار بود توسط این راکت و از سوی روسیه به مدار زمین اعزام شوند ، با راکت های آنگارا به ماموریت خود اعزام خواهند شد .

ایگور بورنکف در ادامه سخنان خود افزود : " صنایع فضائی روسیه عملیات طراحی و ساخت راکت های فضا پیمای پیشرفته و مدرن آنگارا را که قادر به انجام هر گونه عملیات فضائی و انتقال انواع ماهواره ها به مدار است ، با موئفقیت به پایان رسانده اند و ما دیگر نیازی به خرید راکت های فضاپیمای اوکراینی نداریم . "

صنایع فضائی روسیه عملیات طراحی و ساخت راکت های فضا پیمای پیشرفته و مدرن آنگارا را که قادر به انجام هر گونه عملیات فضائی و انتقال انواع ماهواره ها به مدار است ، با موئفقیت به پایان رسانده اند و روسیه  دیگر نیازی به خرید راکت های فضاپیمای اوکراینی ندارد .

بر اساس اخباری که پیش از این منتشر شده بود ، سازمان فضائی روسیه در نظر داشت در فاصله زمانی سال های 2016 تا 2018 سه ماموریت فضائی به وسیله راکت های زنیت انجام دهد و همچنین در سال جاری میلادی نیز قرار بود دو ماموریت فضائی توسط این راکت ها صورت گیرد که با این تصمیم جدید روسیه ، نوع انجام ماموریت پرتاب این ماهواره ها تغییر خواهد کرد . برخی از ماهواره های فوق عبارتند از : ماهواره هواشناسی  Elector-L  و ماهواره علمی – پژوهشی  Spektr-RG که یک ماهواره مشاهده گر محسوب می شود .

گفتنی است موتور اصلی راکت های فضاپیمای زنیت در کشور روسیه تولید شده و کارخانه آن در نزدیکی مسکو قرار دارد و آن ها در حال حاضر پنج موتور محرکه راکت های فضا پیما را که در سال 2013 و 2014 تولید شده است در اختیار دارند .  

در همین راستا ولادیمیر سولنتف Vladimir Solntsev مدیر شرکت فضائی Energia اعلام کرد : که این شرکت پیشنهاد می کند که از این موتورهای محرکه  برای راکت های ماهواره بر فوق سنگین استفاده شود .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا