وزیر بهداشت: علیرغم تحریم ها ایران رتبه 17علمی جهان را دارد

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در دومین روز برگزاری هشتمین گنگره پزشکان مسلمان در تالار ابن سینا در مشهد گفت : این موقعیت در حالی رقم خورده که بسیاری از مجلات و انتشارات علمی دنیا به واسطه تحریم ها اجازه چاپ مقالات علمی و نتیجه دستاورد های محققان و اساتید برجسته را ندارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از وعده های مهم دکتر روحانی توجه به حوزه بهداشت و درمان بوده است افزود: خوشبختانه در این زمینه تاکنون موفق عمل شده به طوری که هم اکنون بهداشت و درمان به مبحث اولویت دار دولت بدل شده است.

وی بیان کرد: امروز با افتخار می توانیم بگوییم که همه ایرانیان زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند که برای اکثریت آنان رایگان است.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در دولت یازدهم بالغ بر 10 میلیون نفر بیمه شدند ،افزود:در 575 بیمارستان دولتی خدمات با کمک هزینه و پرداخت سهم دولت ارائه میگردد.

وی با اشاره به پیشرفت های پزشکی در ایران در زمینه نانو، سل تراپی،بازسازی سلولهای انسانی و علوم شناختی اظهار کرد: افتخار داریم بگوییم تنها مرکز پیوند کبد کشور در شیراز بالاترین میزان پیوند یعنی بیش از 600پیوند را به نام خود زده است.

وی از پیوند قلب ، روده و پانکراس به عنوان دیگر اعمال جراحی پیوند در ایران نام برد و گفت : هم اکنون پیوند مغز استخوان در کشورمان 25 سال سابقه دارد.

قاضی زاده هاشمی افزود : امروز به سمت فناوری و خلق ثروت در حوزه علم پزشکی حرکت می کنیم و می توانیم بگوییم نه تنها دیگر اعزام بیمار به خارج از کشور نداریم بلکه با تربیت نیروی تحصیلکرده حتی در زمینه گردشگری سلامت نیز موفقیت های رو به رشدی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه به فرموده امام راحل منشاء همه تحولات است، افزود:مسلمانان هم با کسب علم است که می توانند قوی باشند و به پیشرفت های متعدد دست یابند.

وزیر بهداشت در ادامه بیان کرد: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی تنها پنج دانشکده پزشکی در کشور فعالیت داشت که این شمار امروز به 91 دانشکده رسیده و بالغ بر50 دانشگاه علوم پزشکی در کشور فعالیت دارد.

وی افزود: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی متوسط عمر ایرانیان 55سال بود که امروز به 73سال افزایش یافته است.

وی ایجاد و راه اندازی دانشگاه های بین المللی علوم پزشکی را درنجف،بیروت و کربلا و استفاده از اساتید برجسته ملسمان و ایرانی را پیشنهاد داد.

هشتمین کنگره بین المللی پزشکان مسلمان جهان با حضور 300 پزشک شیعه از هشتم تا یازدهم مرداد ماه در مشهد در حال برگزاری است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا