ارائه یک بازی رایانه‌ای با عنوان «دفاع از خلیج فارس»

سیناپرس: دانیال سمیعی محقق پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان این پارک در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات و همچنین تولید بازی‌های رایانه‌ای، گفت: محققان ما موفق به تولید یک بازی رایانه‌ای به نام « بازی دفاع از خلیج فارس» گروهی شدند به صورت جمعی تحت وب انجام می‌شود و با توجه به اینکه تکنولوژی تولید بازی با تکنولوژی نرم‌افزارهای دیگر متفاوت است تلاش زیادی نیز برای تولید این بازی صورت گرفته است.

 

وی افزود: نرم‌افزار بازی دفاع از خلیج‌فارس به گونه‌ ای طراحی شده که با هر وسیله‌ای که به نت وصل شویم می‌توانیم این بازی را به صورت جمعی انجام دهیم و تعداد افراد مخاطب این بازی می‌تواند حتی بیشتر از هزار نفر باشد.

به گفته وی این بازی در مورد یک زمان فرضی طراحی شده است که به طور فرضی کشورهای منطقه قصد دارند امنیت خلیج‌فارس را به خطر بیندازند و افرادی که بازی را انجام می‌دهند باید به صورت گروهی از امنیت خلیج‌فارس دفاع کرده و اقتصاد آن را نیز تامین کند.

 

محققان ایرانی موفق به تولید یک بازی رایانه‌ای برای دفاع فرضی از خلیج فارس شدند که به صورت گروهی انجام می‌شود.

سمیعی با بیان اینکه این بازی نوعی بازی انبوه همزمان است، گفت: هر دوره از این بازی یک سال به طول می‌انجامد و در حال حاضر نیز این بازی در حال اجرای آزمایشی با 100 مخاطب است.

این محقق ایرانی گفت: سعی داریم طراحی بازی‌های رایانه‌ای را در قالب دفاع از فرهنگ و تاریخ کشورمان تولید کنیم تا مخاطبان ضمن انجام یک بازی علاوه بر تفریح با تاریخ، تمدن و فرهنگ کشورمان نیز آشنا شوند.

وی با اشاره به طرح‌های دیگر پارک علم و فناوری ایران در زمینه تولید بازی‌های رایانه‌‌ای گفت: در حوزه IT فعالیت بسیاری داریم به طوری که پیش از این بازی میرزاکوچک‌خان جنگلی و مار تندرو را نیز طراحی کره‌ایم.

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا