زیرساختهای کشور و دولت الکترونیک در ایران فراهم شده است

علی اکبرجلالی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه چهارمین مسابقه سراسری وبلاگ نویسی نماز کشور در شهرکرد افزود: 20سال از فعالیت ایران در زمینه فضای مجازی می گذرد و کشور در دو دهه گذشته در حوزه دانش آی تی پیشرفتهای قابل توجهی داشته است.

وی در خصوص اجرای طرح استان مجازی در سال گذشته در استان گلستان به صورت پایلوت گفت: این طرح با هدف ارائه راهکارهای توسعه اشتغال فناوری اطلاعات و ارتباطات، توسعه خدمات شبکه ملی اطلاعات در تحقق استان مجازی و افزایش نقش بخش خصوصی و شهروندان در توسعه دولت الکترونیک در گلستان اجرا شد.

جلالی با بیان اینکه دولت درشرایطی نیست که بتواند شغل کافی ایجاد کند افزد: با بهره‎گیری از نیروی انسانی متخصص می‎توان مشکل بیکاری را برطرف کرد.وی یادآور شد: پنج هزار نفر در استان گلستان در سامانه کارجویان استان مجازی ثبت نام کردند.

جلالی شاهکویی با تاکید بر اینکه با اجرای طرح توسعه مشاغل دانش‎بنیان زمینه اشتغال صدردصد فارغ‎التحصیلان بیکار فراهم می شود، افزود: در طرح پایلوت به دوهزار و 200 نفر از این افراد آموزشهای لازم ارائه و یکهزار و 600 نفر آنان مشغول به کار شدند.وی گفت: پیش بینی می شود امسال در سراسر کشور 500 هزار جوان و فارغ التحصیل دانشگاه در سامانه کارجویان استان مجازی ثبت نام کنند .

جلالی در خصوص وضعیت توسعه زیرساختهای الکترونیک استان چهارمحال وبختیاری نیز گفت: هم اینک صد درصد فضای شهری و روستایی این استان از زیرساختهای الکترونیک برخوردار است. 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور نیز در این آیین گفت: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد در زمینه فعالیتهای دینی، قرآنی و نماز، اقدامات انجام شده را به صورت کلیپهایی با زمان کم برای استفاده در فضای مجاز تهیه کند.

مهدی فیضی افزود: این آمادگی وجود دارد که ازمحل اعتبارات فرهنگی، سخنرانی های کلیدی رییس ستاد اقامه نماز کشور برای استفاده در فضای مجازی نیز به صورت کلیپ آماده شود.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور نیز در این آیین با تقدیر از دست اندکاران و همچنین وبلاگ نویسان شرکت کننده در چهارمین دوره مسابقه سراسری وبلاگ نویسی نماز گفت: وبلاگ نویسی یکی از بخشهای فضای مجازی است.

محمد مظفر افزود: باید جشنواره نماز در بخشهای مختلف فضاهای مجازی از جمله طراحی، نقاشی، فیلم، صدا و بخش های مختلف فرهنگی برگزار شود.

به گزارش ایرنا، چهارمین دوره مسابقه سراسری وبلاگ نویسی نماز امروز با معرفی وبلاگ نویسان برتر کشور درشهرکرد پایان یافت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا