ولایتی: علم پزشکی ایران در منطقه بی رقیب است

شهرداری مشهد به نقل از دکتر علی اکبر ولایتی روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه هشتمین کنگره بین المللی پزشکان مسلمان جهان در مشهد گزارش داد: ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف علمی در منطقه و جهان درخشیده است. 

وی افزود: امروز ایران در بحث پیوند اعضا رشد و پیشرفتهای چشمگیری دارد و مردم ایران رتبه سوم پیوند اعضا در جهان را به خود اختصاص داده اند. 

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه همچنین گفت: جمعیت دانشجویی ایران از 200 هزار نفر پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به پنج میلیون دانشجو در زمان کنونی افزایش یافته است. 

وی افزود: در این بازه زمانی تعداد مقالات علمی ایران در نشریات معتبر علمی از دو هزار مورد به 300 هزار مقاله رسیده است. 

دکتر ولایتی در ادامه همچنین اظهارداشت: یکی مهمترین موضوعات قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بحث قدرت دفاعی است که ما به رغم تحریمهای تسلیحاتی به توفقیات خوبی در این زمینه دست یافته ایم. 

وی گفت: ملت ایران با استقلال طلبی اجازه دخالت خارجی هیچ کشوری را در امور خود نمی دهد. 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: دو هفته پیش نیز جمهوری اسلامی با شش کشور جهان مذاکراتی را برگزار کرد و بعد از 12 سال فشار امروز وقت آن رسیده تا ایران را به عنوان کشوری هسته ای قبول کنند. 

وی ادامه داد: امروز ما با قدرت و استقلال روی پای خود ایستاده ایم و اجازه نمی دهیم آمریکا در امورمان دخالت کند. 

ولایتی با اشاره به کمکهای ایران اسلامی به کشورهای سوریه، عراق، یمن، لبنان و فلسطین نیز گفت: به نماینده سازمان ملل نیز گفته ایم که اگر جمهوری اسلامی ایران به عراق کمک نمی کرد امروز داعش در بغداد بود. 

وی افزود: در کشورهای غربی عمدتا دید منفی نسبت به جمهوری اسلامی وجود دارد و دلیل اصلی این است که ایران به عنوان کشوری مسلمان برای استقلال خود ایستادگی می کند. 

شهردار مشهد نیز در این کنگره با بیان اینکه امروز جامعه اسلامی در دو لبه قیچی تحجر و تزویر قرار گرفته گفت: محور تزویر استکبار جهانی و محور تحجر انسانهای نا آگاهی هستند که در پی یافتن آب دچار سراب شده اند. 

سیدصولت مرتضوی افزود: اکنون که زنان، کودکان، خردسالان، پیرزنان و پیرمردان در یمن مظلوم آماج حملات متحجرین واقع شده اند باید برای لطماتی که به پیکره جهان اسلام وارد شده چاره اندیشی شود. 

هشتمین کنگره بین المللی پزشکان مسلمان جهان با حضور 300 پزشک شیعه از هشتم تا یازدهم مرداد ماه در مشهد در حال برگزاری است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا