تبیین اهداف نمایشگاه توانمندی‌ ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی ۱۴۰۰

 نشست هماهنگی و تبیین نمایشگاه «توانمندی‌ها و دستاوردهای جهاددانشگاهی 1400» صبح امروز 17 آذرماه در سالن جلسات دفتر مرکزی این نهاد به‌صورت حضوری و مجازی با حضور دکتر حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، دکتر محمدرضا پورعابدی معاون پژوهش و فناوری و مدیر نمایشگاه، دکتر مهدی باصولی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع، دکتر عیسی علیزاده سرپرست معاونت هماهنگی و امور مجلس، مهندس علیرضا زجاجی مدیرکل حوزه ریاست، دکتر بهروز بادکو معاون رییس و رییس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، عبدالرضا حاجیلری مدیر راهبری و پژوهش و ارتباط مجازی با روسای واحدهای سازمانی این نهاد، به‌منظور تبیین اهداف نمایشگاه برگزار شد.

دکتر طیبی در این نشست اظهار کرد: ضروری بود که هر چند سال یکبار نمایشگاهی از مجموعه دستاوردها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های مختلف برگزار شود. در همین راستا سال گذشته تصمیم گرفته شد تا نمایشگاه برگزار شود که به علت وجود کرونا این امر محقق نشد.

وی افزود: چند ماه بعد از شروع کار دولت جدید برای آشنایی بیشتر با دستاوردهای این نهاد ابتدا قرار بود که این نمایشگاه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شود که به دلیل محدودیت فضا و نبود امکان برای حضور فیزیکی دستاوردها مکان نمایشگاه به بوستان گفتگو تغییر پیدا کرد.

رییس جهاددانشگاهی بیان کرد: با توجه به این‌که در ابتدای کار دولت آیت‌الله رئیسی قرار داریم، دولتی که تقریباً جوان است و به نظر می‌رسد شناخت بسیار محدودی از جهاددانشگاهی و دستاوردهای آن داشته باشد و ضرورت آشنایی دولت و تمام ارکان آن (وزرا، استانداران، مجموعه ریاست جمهوری و …)، مجلس شورای اسلامی، قوه قضاییه، سفرای خارجی، ائمه جمعه و … با توانمندی‌های جهاددانشگاهی تصمیم گرفته شد این نمایشگاه برگزار شود.

وی با اشاره به رونمایی از محصولات و دستاوردهای واحدهای استانی در این نمایشگاه ادامه داد: در تمام واحدهای سازمانی باید ستاد نمایشگاه تشکیل شود تا بتوانیم حضور قدرتمندی در نمایشگاه داشته باشیم.

در ادامه دکتر پورعابدی اظهار کرد: بحث نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های جهاددانشگاهی، بیش از دو سال قبل هم مطرح بود تا با برگزاری نمایشگاه بتوانیم دستاوردها و توانمندی جهاددانشگاهی را به نمایش گذاریم که با توجه به وضعیت کرونا این امر محقق نشد و قرار شد در وضعیت بهتر کشور و ایام هفته پژوهش این کار را انجام دهیم که طبق تصمیم‌گیری‌های انجام‌شده این نمایشگاه 5 تا 9 دی‌ماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در بوستان گفتگو دو سالن بزرگ به متراژ 2 هزار متر (فضای نمایشگاهی) در نظر گرفته‌شده است تا دستاوردهای واحدهای جهاددانشگاهی به نمایش آید گفت: جامعه هدف ما برای بازدید دولت، وزرا، معاونین، فرمانداران، استانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران عامل شرکت و سازمان‌ها و کسانی هستند که به نحوی می‌توانند از این توانمندی‌ها و دستاوردها استفاده کنند.

مدیر نمایشگاه با تاکید بر این‌که تاکنون نیز برای 600 تا 800 نفر از این افراد دعوت‌نامه ارسال‌شده است و  واحدهای استانی نیز از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنند، بیان کرد: هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه نشان دادن توانمندی و دستاوردهای جهاددانشگاهی است و این‌که جهاددانشگاهی یک سازمان بلوغ‌یافته است و می‌تواند فعالیت‌ها و مأموریت‌های جدی را برای حل برخی معضلات و چالش‌های جامعه در کشور بر عهده بگیرد.

همچنین دکتر باصولی  در سخنانی بیان کرد: واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی برنامه حضور مسولان ارشدی استان خود را با حوزه ریاست جهاددانشگاهی هماهنگ کنند تا بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی را انجام دهیم.

دکتر علیزاده نیز با اشاره به شعار نمایشگاه که باور توان ملی، مدیریت جهادی و نوآوری است، گفت: واحدهای استانی در بحث اطلاع‌رسانی از ظرفیت دفاتر ایکنا، ایسنا و سینا پرس در استان خود استفاده کنند.

در این مراسم مهندس زجاجی نیز با بیان این‌که هدف این نمایشگاه نشان دادن 41 سال تلاش و فعالیت جهاددانشگاهی است، افزود: جدولی از اسامی تمامی مسوولان ارشد استانی و نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه تهیه و نامه‌ها آماده‌شده است که پس از ارسال واحدها می‌توانند آن را پیگیری کنند.

همچنین حاجیلری اظهار کرد: در نمایشگاه هم محصولات و فناوری‌های شاخصی که محقق شده و هم برنامه‌های شاخص در حال اجرا به نمایش گذاشته می‌شود و تلاش این است که همه واحدها در نمایشگاه دیده شوند.

گفتنی است، در این نشست به سؤال‌های واحدهای استانی حاضر در نشست پاسخ داده شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا