نخستین فرمانده زن اروپایی ایستگاه فضایی معرفی شد

به گزارش سیناپرس، تاکنون فضانوردان زیادی به ایستگاه بین المللی فضایی اعزام شده و در بین این افراد، فضانوردان زن متعددی نیز وجود داشتند که هیچ گاه یک زن اروپایی فرماندهی این ایستگاه را بر عهده نداشته است. به نظر می رسد این سنت قرار است توسط سامانتا کریستوفورتی فضانورد ایتالیایی، شکسته شود. وی در حال حاضر تمرینات کسب آمادگی خود را برای این پرواز در کشور روسیه آغاز کرده است.

وزیر صنعت و تجارت روسیه در این رابطه گفت: در حال حاضر، اولین زن فضانورد آژانس فضایی اروپا سامانتا کریستوفورتی در مرکز آموزش فضانوردان یوری گاگارین در حال اموزش است. تا آنجا که من می دانم، او می تواند ماموریت بعدی را در ایستگاه فضایی بین المللی رهبری کند. من صمیمانه برای این ماموریت فضایی آرزوی موفقیت می کنم. 

گفتنی است این ماموریت فضایی دومین ماموریت کریستوفورتی خواهد بود. به گزارش سیناپرس، گزارش شده است که کیل لیندگرن و رابرت هاینز، فضانوردان ناسا قرار است با او همراه شوند. 

بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده در این رابطه، پرتاب فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس  از مرکز فضایی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا در سال ۲۰۲۲ انجام می شود. کریستوفورتی پنجمین فرمانده ایستگاه فضایی بین المللی از اروپا در تاریخ فعالیت های این ایستگاه بین المللی خواهد بود.
مترجم: فاطمه کردی
منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا