مسابقه مناظره دانشجویان دانشگاه‌ های تهران برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، دکتر لیلا سنگی اظهار کرد: سازمان جهاد دانشگاهی تهران مجری مسابقات ملی مناظرات دانشجویی با هدف رشد و شکوفایی فرهنگ گفت‌وگو، زمینه‌سازی برای شکل‌گیری تفکر خلاق و نقاد در میان دانشجویان، ایجاد انگیزه در جامعه در راستای گرایش به ارتقاء دانش و آگاهی، آموزش مسائل و مطالب علمی به‌صورت جذاب، قابل پذیرش و اثربخش و تمرین و تقویت فعالیت‌های گروهی منسجم و هدفمند این مسابقات را برگزار می‌کند.

وی درباره گزاره‌ها(موضوع) مناظرات دانشجویی در دور نخست مسابقات گفت: در دور نخست دو تیم شایستگان با موضع موافق و بیان با موضع مخالف با گزاره استفاده از محصولات فرهنگی خارجی هویت ملی را تضعیف می‌کند، تیم سدید با موضع موافق و تیم سخنوران با موضع مخالف با موضوع الگو قرار دادن سبک زندگی غربی موجب کاهش فرزندآوری در جامعه شده است و تیم ایران با موضع موافق و تیم لف و نشر با موضع مخالف با گزاره اقتصاد دولتی منشا اصلی فساد اداری  مالی است با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مدیر اجرایی مسابقات مناظره دانشجویی دانشگاه‌های تهران ادامه داد: دو گروه دانشجویی که به مرحله نیمه نهایی راه پیدا می‌کنند با دو گزاره «برای مقابله با تحریم‌های غرب ایران باید سیاست نگاه به شرق را در پیش بگیرد» و «استقلال مالی زنان موجب افزایش طلاق می‌شود» با یکدیگر رقابت می‌کنند.
دکتر سنگی یادآور شد: در مرحله نهایی دو تیم باقی مانده با گزاره «برخورد قضایی موجب کاهش فساد اقتصادی شده است» و «روند کلی دین‌داری در جامعه ایران رو به افول است» با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

مسابقات مناظره دانشجویان دانشگاه‌ های تهران در سالن اجتماعات معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران واقع در بلوار کشاورز بین خیابان طوس و فلسطین بعد از هتل اسپیناس برگزار می شود.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا