دانشگاه صنعتی در اردبیل راه اندازی می شود

به گزارش سیناپرس اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در مراسم تجلیل از برترین های کنکور در اردبیل در مصلی این شهر اظهار کرد: سرنوشت آینده این کشور را در حفظ استقلال و تمامیت ملی نخبگان و تحصیل کردگان مراکز علمی و دانشگاه ها رقم خواهند زد و شایسته است همه به جایگاه علم و عالم حرمت بگذارند.

امام جمعه اردبیل افزود: پدران و مادران با الگوی مناسب و استراتژی صحیح تربیتی باید قدرت روحیه خود را نشان دهند تا در کنار برقراری نظام عادلانه آموزشی در مناطق محروم نخبگان و دانش آموزان شایسته شناسایی و معرفی شوند.

عاملی گفت: ما قصد داریم تا مصلی اردبیل را مجهز به امکانات کمک آموزشی برای کنکوری ها کنیم تا به شکل مجانی از این فضای فرهنگی به عنوان قلب فرهنگی شهر استفاده کرده و خود را مهیای اعتلای علمی کشور کنند.

 وی اظهار کرد: با ورود بسیج می توان از ظرفیت پایگاه های مساجد در این زمینه استفاده کرد تا به نحوی عدالت آموزشی با ایجاد امکانات زیرساختی در محلات فراهم آید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با انتقاد از لغو مصوبه راه اندازی دانشگاه صنعتی در دولت گذشته خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده مقرر شد تا دانشگاه صنعتی در اردبیل با تامین 150 میلیارد تومان اعتبار با کمک خیرین راه اندازی شود که توسعه مراکز دانشگاهی و علمی جایگاه کنکور را در استان ارتقا می دهد.

عاملی در پایان گفت: هنوز جایگاه استان اردبیل در کنکور مطلوب  مناسب نیست و باید همه امکانات را بسیج کرد تا جایگاه این استان در مسیر پیشرفت و توسعه علمی ارتقا یابد.
 

خبرنگار: سمیه درازی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا