95 درصد از رژیم های غذایی شکست می خورد

حسین مهرکش، کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی گرایش تغذیه در گفت و گو با خبرنگار سیناپرس اظهار داشت: متأسفانه در جامعه ما چه در خانم ها و چه آقایان توجه زیادی به تناسب اندام خود ندارند و متوجه این موضوع نیستند که این امر تا چه اندازه می تواند در اعتماد به نفس افراد برای حضور در جامعه و استحکام روابط زناشویی مؤثر باشد.

مهرکش اضافه کرد: باتوجه به اینکه قوت غالب کشور ما به گونه ای است که نمی تواینم تمامی درشت مغزی ها و ریز مغزی ها را از طریق مواد غذایی تأمین کنیم و به همین دلیل کیفیت زندگی ما دچار آسیب های متعددی شده است.

وی با بیان اینکه دیدگاه غلطی به رژیم گرفتن به منظور کاهش وزن وجود دارد، گفت: آماری توسط دکتر نورتن که یکی از بزرگترین پزشکان تغذیه ورزش دنیاست، ارائه شده که 95 درصد از رژیم های غذایی پس از حدود سه سال با شکست مواجه شده است.

این متخصص تغذیه عنوان کرد: بر اساس این آمار نه تنها وزنی که فرد از دست داده بلکه بیشتر از قبل دوران شروع رژیم غذایی اش به وزن او اضافه می گردد و به همین دلیل است که تمامی متخصصان تغذیه و ورزش، عکس بعد از رژیم فرد را بر روی سایت ها و صفحات کاری نمی گذارند.

وی ادامه داد: عمده رژیم های غذایی با انتخاب های تهاجمی و احساسی شروع می شوند و از طرفی دیگر به سمت رژیم های سنگینی می رویم که نمی توانیم آنها را برای همیشه رعایت کنیم.

این فیزیولوژیست ورزشی یادآور شد: بدن ما چربی را به عنوان دارایی و عضله را به عنوان عضو مسئولیت پذیر به حساب می آورد به همین دلیل است که از دست دادن چربی برای بدن هزینه بر است و مکانسیم ساختاری بدن تمام تلاشش را می کند تا ما را از ادامه رژیم منصرف کند.

وی خاطرنشان کرد: بدن در شرایط رژیم، بسیار هوشمند عمل کرده و خود را برای روزی که قرار است ما از این شرایط خارج شویم آماده می کند و در آن روز شروع به ساخت بافت چربی های جدید می کند.

گزارش: امیر امین الرعایا
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا